Hairy Hustler
Matchbox
bemutató
Megint egy idióta
fantázianév (értelmezhetően le sem fordítható) aminek semmi
köze a kocsihoz. Illetve egy sokadik kiadásban a modell már Flamin
Manta néven jelenik meg. És ez az elnevezés már elindíthatja a
kutatót a valóság felé. És akad is valami az irdatlan
információhalmazban ami a „manta”, „autó”, „matchbox”
közös halmaza környékén található. Manta Mirage néven valóban
készült versenyautó, ha nem is túl nagy példányszámban.
Viszont – többé-kevésbé - sorozatgyártású volt.
Az
eredetiről készült fotókat nézegetve valóban egyértelmű
hasonlóság fedezhető fel. Főképpen ha a részleteit vizsgálja
meg alaposabban az ember. A karosszéria három hosszanti egységre osztása és annak ellentétes „hullámzása” már árulkodó
jel. A fülke helye és kialakítása szintén hasonlatos. Vagy
nézzük meg a hátsórész, esetleg az első lámpák kialakítását.
Minő véletlenek. Számomra egyértelműnek tűnik, hogy a Matchbox
konstruktőrei ezt az autót vették alapul az ő „fantasy”
faktorba sorolható modelljük megalkotásánál. Ha először nem is
adtak neki még csak hasonló nevet sem, de a későbbiekben azért
csak hagytak egy nyomot. Ha ezek alapján elfogadjuk és megszavazzuk
az ős kilétét, akkor nézzük meg, hogy mi is volt tulajdonképpen.
A Manta Mirage egy
középmotoros kisszériás sportkocsi amit a californiai Manta Cars
gyártott. Az utcai használatra is alkalmas kocsi egy 5.7 literes
V8-as McLaren M8-on alapult. Acél csővázas üvegszál erősítésű
műanyag karosszériája volt. Tulajdonképpen ez egy kit car volt
így kevés egyforma példányt lehet föllelni belőlük, ezért is
nehéz a teljesen pontos beazonosítás. Talán a bizonytalanság
miatt nem is érdemes többet foglalkozni az őssel, lássuk a mi
léptékünk példányait.
Az alapmodell
vöröses-bronzos kivitelben jelent meg narancs ablakokkal, ötös
számmal az oldalain és az elején, de készült skorpiós matricával
is. Ezen korai példányok nagy ritkán készültek színtelen vagy
lilás árnyalatú ablakokkal is, amik eléggé keresettek lettek mára
már. A sokféle színösszeállítás (sárga, zöld és egyéb fura színek) közül az egyik
legdinamikusabb és legelegánsabb megjelenésű a fehér színű változat, kockás
versenydekorációval, piros csíkokkal, narancs üvegezéssel. Igen
vonzó összeállítás. Nekem is egy ilyenem van, nézzük meg
közelebbről.
Az arányokról és a valósághűségről ebben az
esetben nem beszélhetünk, inkább csak önmagához képest érdemes
elmélázni a látottakon. A kocsi mindenképpen realisztikus és
elképzelhető a valóságban is, ha nem is pont a közutakon.
Versenyautóként semmi kivetnivaló nincs a formájában, a kor
stílusjegyeit hordozza, talán egy kicsit előretekintően.
Fantáziamodellként viszont elég reális részleteket mintáztak
meg a külsején és a belsejében is egyaránt. Kicsi de jó
rugózása van, jól gurul. Más nem is kell a játékos
gyerekeknek.
A gyűjtők maximum a sokféle variáció begyűjtésével
szerezhetnek maguknak örömet. Ennél a modellnél volt bőven
alternatíva. Ha csak a nevét nézzük: ugyanaz a kaszni háromféle
néven is futott (később még Super GT néven is kiadták) az
1971-78-ig tartó gyártásban..
Összességében semmi
különös nincs ezzel az autóval, egy a sok játékautó közül,
az ő kis – gyűjtők számára érdekes – részleteivel,
változataival.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése