2020. április 22., szerda

Transit TV

Ford Transit - TV közvetítőkocsi
(bemutató)



A Transit népszerűségét mutatja, hogy a jelen kisautónk eredetije már a hatodik generáció (egyesek szerint csak negyedik, mivel a frissítések nem számítanak vagy igen?) ebből a típusból. 2013-ban jelent meg és ami érdekes, hogy amerikai-európai összefogással született meg. Más dizájn elvek mentén történt a forma kialakítása is mint eddig. A gyártása is mindkét földrészen történik. A motorpaletta sornégytől V6-ig terjed szokás szerint. További érdekessége a hajtáslánc, mivel lehet elsőkerék-, hátsókerék- illetve összkerékmeghajtású is, a kocsi padlólemezének kialakítása révén. Eltérő piacok, eltérő igények alapján a Ford ezt is megcsinálta. További furcsaság, hogy létezik egy más homlokfallal rendelkező Ford Transit Custom Van változata is. Ezek a kisebb méretű furgonok.
A mi kisautónk a nagyobb változatot mintázza ezért a homlokfala is eltérő. A modell arányai, részleteinek kidolgozása megfelelő, talán a kerekek nem annyira illeszkednek az összhatáshoz. A sárga ablaküveg nem kicsit természetellenes és igazán indok sincsen rá - pl. sárga villogó kialakítása ugyanabból a panelből - tehát ez lerontja némiképp az összhatást. A vezetőfülke kialakítása szép, a kétüléses változat van kialakítva belül. A műszerfal és az ülések részletesek, azonban a kormányt már elnagyolták, azt csak egy hengerre sikerült megformázni. Kár érte. 
A hátsó raktér viszont nagyon érdekes. Szokás egy ideje a Transitok belsejét nem üresen hagyni, valamit szoktak beleszobrászkodni. A korábbi változatban a ládák mellett egy kutya pihent, itt meg - az elvárható tévés berendezések helyett - kötéltekercsek, valami botféle és egyéb, kívülről nem igazán értelmezhető dolog került megformázásra. Nem szedtem szét az azonosítás érdekében - eddig. Talán majd egyszer arra is sor kerül. Viszont mivel nagyjából belelátni a raktérbe igen zavaró a monstrum oszlop a hátsó traktusban, ami az aljának a padlóhoz való rögzítését teszi lehetővé. Ezért kár volt ismét. Az egyszegecses megoldás már az első Matchbox Transitnál is bevált, hiba volt ezt modernizálni az esztétika ellenében. Színei szépek, a grafika csak nyomokban emlékeztet egy létező tv csatornára.


Szépek rajta a grafikák, bár csak emlékeztetnek az eredeti cégekre

A tetején ott van lehajtva a kinyitható parabolaantenna, mint az ilyen jellegű közvetítőkocsik elengedhetetlen tartozéka. Inkább gyerekjáték kategória a megoldás, de mindenképpen élethű.

Ez a nagyobbik Transitra jellemző orrkiképzés ahol a hűtőrács trapézos(ra emlékeztető) alakú

A kerekek nem arányosak és nem is a legszebbek ide

Innen látszik igazán, hogy nem egy léptékű a két Matchbox Transit modell, de végül is van köztük pár évtized

A szép metálpiros felületen minden szükséges adat megtalálható, sőt az is látszik, hogy ez egy hátsókerék (esetleg összkerék) meghajtású változat

Mintha a belső világítás működne, pedig csak elölről jön be ilyen mennyiségű fény

A parabolaantennát inkább ne nyissuk fö, hátha nem veszik észre


1 megjegyzés: