2025. február 7., péntek

iD.4

 Volkswagen Electric Vehicle 4

(Matchbox)

bemutató

Az ID. sorozat a Volkswagen akkumulátoros elektromos autóinak családja, amely a MEB platformra (németül: Modularer E-Antriebs-Baukasten; angolul: modular electric-drive matrix) épül. Ez alapján a cég(csoport) bármilyen autót össze tud legozni a középkategóriától a kisbuszig.  A hajszálnyi különbség csak a külsőségekben van, amit meg alig lehet észrevenni.   Hol van már az az idő, amikor messziről meg lehetett ismerni, hogy melyik gyártó melyik modelljének melyik változata jön szembe velünk.

 

A 2020 szeptemberében debütált ID.4 egy elektromos kompakt ötajtós crossover SUV, akármit is jelentsen ez.  A kocsit a Volkswagen nagy forgalmú, tömegpiaci elektromos járműként pozicionálja – „a milliók, nem pedig a milliomosok autójaként”, ahogy a cég hirdetésében állította. Érdekes módon a 2021-es év autójának is megválasztották.   Formavilágát tekintve az I.D. Crozz és I.D. Crozz II koncepcióautók képezik az alapot.  Az ID.4az észak-amerikai régiót is megcélozta, mint egyik fő piacát. De azért a kínai lehetőség is ott figyel, ugyanis Zwikau mellett Amerikában és Kínában is van gyártás. Ez az első jármű ebben a kategóriában, amely klímasemleges gyártást és üzemeltetést kínál. Eleinte hátsókerék-hajtással és a hátsó tengelyen elhelyezett villanymotorral kínálták,később a kétmotoros összkerékhajtású változatot is kapható lett. Az 52–77 kWh-s Lithium-ion akkupakk 143-306 lóerő közötti teljesítményt tud biztosítani, változattól függően. Ez maximum 530 km-es távra elegendő. Ha nem megy a klíma, ha nem megy a fűtés, ha nem vontat, ha nem hegymenetben megy, ha nincs megpakolva nagyon…

  A cég Elli nevű leányvállalata a töltési infrastruktúra fejlesztésében érdekelt, és ezzel párhuzamosan biztosítja a hozzáillő megújuló energia tarifát is. A We Charge segítségével a márka egy független töltőkártyát dob a piacon, amelyet a Volkswagen vásárlói Európa-szerte használhatnak nyilvános töltőállomásokon.

 

A Matchbox kisautója immár nem az első amelyik elektromos eredetit mintáz meg. A nagyarcú modellek mellett a kisbusz és a luxuskategória is prezentálva van már nálam. Meglepő, hogy egyikük csomagoláson nem hirdetik markánsan, hogy ez egy elektromos meghajtású autó modellje, pedig biztosan lenne marketinges pozitívuma is. Viszont a neve egészen más, mint a valóságban. Itt EV (Electric Vehicle vagyis villanyjármű)) néven fut. Vajon hogyan érinti ez a Volkswagent?

 

A 2022-ben kiadott kisautó bordó, fehér és sötétkék színekben elérhető. Mindegyikhez tartozik azonban két markáns, más színű elem is. Egyrészt a padlólemez csúnya szürkéjét hozták föl meglehetősen magasra, vagyis ebből alakították ki a kaszni alsó – egyébként eredetiben is hasonlóan ronda – burkolatát. Tökéletesen lekövették a néphülyítő optikai átverést, és lám, kicsiben is működik. Az övvonal fölötti rész – új Matchbox szokás szerint egy komplett külön műanyag elem, aminek nincs köze a kaszni színéhez. Mentségükre szolgáljon, hogy a valóságban is akad ilyen színkombináció. Azért kapott egy fényes csíkot a tetőrész éle, ami mégiscsak megmutatja a kocsi tényleges sziluettjét.

 A beltér elég nehezen látható szétszedés nélkül. Nagyító és erős szúrófény segítségével azonban már beletekinthetünk. Sőt, valamennyi fényt a tető is átenged, köszönhetően annak, az is az ablak anyagából készült!. A beltéren nem sokat reszeltek, nagyjából jó lesz az szintű.

A dekoráció rendben van, szép, aprólékos lámpákat is tartalmazó.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése