2025. február 25., kedd

Kukás1

 

 Ford Refuse Truck

(Matchbox)

átalakítás

 

A Ford D sorozatú kukásautója nem ismeretlen, így csak a gyakorlottabbak ismerik fel rögtön a képen a furcsaságot. Ez a kukás nem az a kukás. Itt a szeméttároló/préselő doboz egészen más, mint annál. Azért emlékeztetőül begurul itt-ott a képbe az öreg, általam leharcolt és tuningolt, ötven éve nálam levő strapabíró kis szemeteskocsi.


A története a kombinációnak így kezdődött, hogy adott volt két eléggé szimpla egyforma kukásautó így kezdenem kellett velük valamit. Az egyiket simán csak felújítottam, viszont a másikat két részre osztottam. Maga a teherautó (fülke+váz) más értelmezést kapott, míg a szakmunkás rész idevándorolt, egy már dobozát vesztett D Fordra. Persze azért össze kellett hangolni a szinteket, réseket, de minimális munkával már szépen illeszkedik a két elem.


A jelzett régi kukásautó első, 1967-es kiadása még az RW korszakból való, de később megkapta a SF kerekeket is. A színezése hasonló maradt végig, ami nem gyakori. A mechanikája jól működik, ha megemeljük a hátulsó részt, akkor a sötétebb szürke doboz is hátrabillen, íly módon teljesen hasonlóan működik a dolog mint a valóságban.


A hátsó rész a Ford későbbi kukásautójáról érkezett tehát, így amit tudni érdemed róla, az ott elolvasható. A fenti képen jól látszik a két ürítési mechanizmus különbsége.



 
D-sorozat
A brit Ford 1965-1980 között készített, közepes méretű teherautó sorozata. Mindenféle kivitelben készítették, alvázas teherautónak, hosszabb-rövidebb változatban, két- és háromtengelyes kivitelben sokféle felépítménnyel, de nyergesvontatónak is. 5-12,7 tonna közötti a tömegük. 4.0, 5.4, 5.9 literes négy és hathengeres soros dízel hajtotta őket legtöbbször, de kétféle benzinmotorral is kínálták. A motor a függőlegeshez képest 45-fokban elfordítva építették be, így elérték azt, hogy a fülke padlója sík volt, de maga a fülke is meglehetősen alacsony lett. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése