2024. október 15., kedd

HiLux

  Toyota HiLux 2018.トヨタ・ハイラックス

( Matchbox )

bemutató


A 2021-23 között  kínálatban levő kis pickup bordó, világoszöld és fehér színekben jelent meg, egyféle kerékkel. Az Abe Lugo  tervezte kisautó szépen mintázza az eredeti autó zömökségét.  Szépek a részletek, a tamponnyomások nagyon aprólékosak, precízek. Az első lámpák mintája is szép, a hátsókat már én színeztem ki. A beltere azonban eléggé leegyszerűsített, a kormány például egy kicsi kis pizza... A plató üres, de szépen kialakított. Semmi különlegesség nincs benne de azért szépen illeszkedik a pickup sorba.

A Toyota terepjárók családfáját mindenide vonatkozó olvasmány előtt célszerű megtekinteni, hogy képben legyünk azadott modell rendszerbeli hovatartozásával kapcsolatban. Melyik ághoz istartozik éppen az adott 4WD.


A Toyota HiLux a világ legkeményebb körülményei között virágzik több mint 50 éve, és „törhetetlen” hírnevet vívott ki magának, miközben olyan sorozattá fejlődik, amely a SUV-k kényelmét, biztonságát és technológiáját is biztosítja. Az 1968-ban debütált 4×2-es pick-up kis űrtartalmú benzinmotorral, a HiLux nyolc generáción keresztül haladva Ausztrália legkelendőbb járműjévé és a világ legnépszerűbb haszongépévé vált. Az évtizedek során elért előrelépések közé tartozik a dízel, majd később a turbódízel erőforrások, a 4WD változatok, az automata sebességváltók, valamint a szabadidős használatra szánt új kényelmi funkciók bevezetése. Igáslóként a HiLux számos szerepet töltött be szerte a világon – az ausztrál bányáktól a dél-amerikai szarvasmarha farmokig.

 

A modellpaletta legmagasabb fokozatát elfoglaló nyolcadik generációs Hilux a "Keen Look" formatervezési nyelvet használja karcsúbb fényszóróformával. Emellett mindazzal a szívóssággal, robusztussággal és legendás minőséggel, tartóssággal és megbízhatósággal büszkélkedhet, amelyek a Hiluxot a világ kedvenc pick-upjává tették. De azért ez már nem az a puritán munkagép vagy szerszám ahogy anno szerették. Ez a modell is erősen elmozdult a divatorientáltság felé. 18"-os könnyűfém keréktárcsákkal szerelve, robosztus megjelenése inkább a szemre hat mint a tudatra. Teljesen fekete belsővel rendelkezik, melynek minőségét a krómozott műszerfal burkolat és a zongoralakk betétek erősítik a műszerfalon és az ajtókárpiton, valamint a kormányon, a váltókaron. A vezető műszerfala is új, feltűnő, fehér háttérrel rendelkező számlapokkal és egy központi TFT-képernyővel. Még a kulcs is modellspecifikus, és az új elülső kialakítás sziluettvázlatát tartalmazza. A Hilux 2018 Special Edition az igényes szabadidős vásárlók igényeinek megfelelő stílust és felszereltségi szintet hangsúlyozva tükrözi a Toyota híres pick-upjainak európai eladásainak folyamatos növekedését, mint életmódot.

 

A HiLux-ot 12 országban gyártották, köztük Argentínában, Kolumbiában, Japánban, Kenyában, Malajziában, Pakisztánban, Dél-Afrikában és Thaiföldön, ahol Ausztrália járművei származnak. Első generáció, 1968 A HiLux név a „magas” és a „luxus” kombinációjából származik, jelezve a Toyota törekvéseit. A HiLuxot eredetileg Hino teherautó-specialista tervezte és építette, hogy betöltse a két meglévő pick-up – a Toyota/Hino Briska és a Toyopet Light Stout – közötti rést. Jeles karrierjét rövid tengelytávú 4×2 pick-upként kezdte, 1,5 literes, 55 kW-os benzinmotorral és négyfokozatú kézi sebességváltóval. A nyolcadik generáció a 2015-ös megjelenésű HiLux új, nagy nyomatékú turbódízel motorokat, fejlett hatfokozatú sebességváltókat, vastagabb és merevebb vázat, megerősített felfüggesztést és fékeket, valamint kibővített terepjáró képességet biztosít. A SUV-szerű jellemzők között szerepelt az előírásoknak megfelelőbb utazás, a csendesebb kabinok, valamint a magasabb szintű kényelem. Az ausztrál mérnökök hatéves programja során új, erősített felfüggesztési csomagot, fokozott alvázvédelmet és elektronikus vezérlőrendszereket hoztak létre, amelyeket a kavicson és terepen történő vezetésnél hatékonyabb működésre hangoltak.

 

A Matchbox pickupok sorába nagyon jól illeszkedő modell igen szép kialakítású. nagyon átjön az eredeti autó robosztus felépítése, de emellett az elegancia sugallata is megjelenik. Bár ez utóbbit azért a szín is befolyásolhatja. A 2021-es megjelenésű kisautó fehér változata azért inkább a közműszolgáltatók mindennapi munkaeszközére emlékezteti az átlag megfigyelőt. Kár, hogy ezt nem használta ki a cég néhány szebb, közműszolgáltatós logoval. Természetesen a metálbordó é metálzöld változatok a hoibbyautós használatra utalnak.

Különösen látványosak a padlólemez anyagából kialakított nagy sárvédőív szélesítések, melyek a szélesre húzott kerekeket összekötik a kasznival. Ettől is lesz olyan brutális a megjelenése. A lámpái elől tamponnyomatosak, és ez esetben szépen is sikerültek. Hihető, hogy az egy lámpatest, a különböző tükröződéseivel. A logo is kellően nagy, büszkén hirdeti a hovatartozását, mert amúgy a forma (az eredeti is) nem annyira egyedi, a márkajelvények levételével azért bármelyik hasonló kategóriájú pickuppal összekeverhető. érdekes, hogy a kerekei futófelülete sima, csak a szélén van némi mintázat imitáció. Visszagondolva a terepmintás convoy kerekekre, ez a visszalépés ismét elgondolkodtató.

Pozitívum, hogy a hátsó lámpák is festettek, sőt a hátsó felületet is megszórták típusjellemző feliratokkal. Talán a fekete lökhárítók érdemelnek némi kritikát, de nyilván ez már gyártástakarékossági megoldás: ugyanabból a padlólemezből nem lehet csillogó lökhárítót és fekete kerékív szélesítést csinálni.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése