Maxim Fire Pumper Truck
(Matchbox)
felújítás
A Maxim névről biztosan nem egy tűzoltóautó képe ugrik be először. Pedig van ilyen. Olyannyira valós, hogy a Matchbox anno a nagy "amerikaiautós" lendületével meg is mintázta.
A Maxim cég története hasonló néhány más márkáéhoz, ahol az elszánt alapító valami sokkal jobbat szeretett volna, mint a meglévőek. Lásd Lamborghini. Ebben az esetben a Middleborough-i tűzoltóparancsnok Carlton Maxim érezte azt 1914-ben, hogy a meglévő és általuk használt vasaknál ő jobbat tudna gyártani. És meg is tette. Persze ki ismerhette volna jobban a tűzoltók és az általuk hajtott szerek igényeit, mint egy tapasztalt tűzoltó. Az 1920-as évektől egészen az 1980-as évekig kicsi, de megbízható piacokra terjeszkedett délen, közép-nyugaton, a nyugati parton és nemzetközileg is. Az 1950-es évek végén Maxim Mackkel és Seagrave-vel közösen kezdett építeni Cab-forward tűzoltóautókat, amelyek az amerikai LaFrance 700-as sorozatból származtak. A cég élete során - ahogy Amerikában lenni szokott - összeolvadások és szétválások valamint kivásárlások során alakulnak a cégek. Ha meg nem szűnnek. A Maxim ma is létezik tűzoltókészülék-márkaként. Mint azt tudjuk, szinte nem is létezik két egyforma tűzoltószer, annyira egyedi igények alapján alakítják ki őket. A szóban forgó "F" modell igen népszerű volt és nagy példányszámban gyártották. Ez tulajdonképpen egy fülkével ellátott teherautó alap volt 1958-tól egészen a cég 1989-es megszűnéséig. Erre kerültek a kívánság szerinti felépítmények.
A Matchbox 1966-70 között gyártotta a kis tűzoltószert, tehát nem túl sokáig volt porondon. Nemcsak RW kerékkel létezett, volt belőle már SF is. Gyakran a "La France" gyártót/építőt tulajdonítják a jármű ihletőjeként. Ennek a modellnek azonban sokkal több jellemzője van a 60-as és 70-es években a közép-nyugati kisvárosok által kedvelt "MAXIM" járművektől. Jól megformált részletekkel bár beltér nélkül készült. Ezt a semmit a középkék ablakok rejtik, amik természetesen a villogót is adják. A nagy fehér műanyag rátét két létrát is tartalmaz a korai változatoknál, ami egy szivattyú esetében érdekes. De biztosan volt ilyen variáció is. Vagy a neve nem egészen korrekt, mivel még tömlők is vannak rajta kétoldalt, sőt az utolsó kiadásban egy vízágyú is felkerült rá. Minimális dekoráció van rajta gyárilag, de ez pont elég. A felújítás során sem akartam többet sokkal így az eredetieknek majdnem megfelelő dekoráció került rá, kiegészítve egy kicsit a hátulját is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése