Mercedes G
(Matchbox)
átalakítás
update
Sok verzióban megjelent a Matchbox kiadásában is ez a terepjáró, de mindannyiszor valamilyen hivatalos köntösben: mentő, rendőr, tűzoltó, katona. De nem feledkezhetünk meg arról, hogy az egyszerű polgárok is használták. Jó, nem a legegyszerűbbek, inkább a tehetősebb réteg. Az egyszerűbbekhez akkor került, amikor a nyugaton már kiszolgált járgány és - némi sufnituning után - off roadozni kezdett a nagy magyar posványban. De a gyárilag szabadidős terepi tevékenységekre készített verzió is igen jól nézett ki világéletében.
A kocsi történetéhez nincs mit hozzátenni ez már egy több korábbi posztban teljes
mértékben közkinccsé vált. Az én verzióm viszont a jól sikerült hosszú
tengelytávú Matchbox G Merci megrövidítése. A kétajtós vagyis rövid tengelytávú változat,
és abból is a nyitott verzió megformálása némileg talán jobb arányokkal, mint
azt a hongkongi gyártó tette. Ehhez semmi mást nem kellett tenni, mint
megrövidíteni az eredetileg harcászati célra dekorált, de már erősen lejátszott
kisautót.
Lehet a rövidebb is jó?
A munka a számolással kezdődött. A katalógusadatok alapján kitűnt, hogy a
két tengelytáv között 450 milliméter különbség van. Ezt 1:64-be átszámítva
mintegy hét milliméter differenciát jelent. Az első ajtó hátsó éle és a hátsó
kerék első pontja közötti részen – milyen érdekes – pont ekkora fölösleges
távolság van az autón. Ezt kellett kivágnom. Na meg a tető fém részét szabdaltam
át illetve vettem le a fölösleges darabokat. A kapott két félautó találkozási
éleit párhuzamosra csiszoltam és összeragasztottam. Ezután a padlólemez
megrövidítése következett. Itt már érdekesebb volt a helyzet, mert a keréktartó
acél lapocska rögzítőtüskéje nagyon közel lett volna a kaszni vágási síkjához,
így ezt egy kicsivel odébb vágtam szét. Természetesen az acéllapot is
megrövidítettem.
A padlólemez is megrövidülve, a kaszni is megrövidülve. Szerencsére szinkronban történtek a dolgok, így a két rész jól illeszkedett egymáshoz. A szélvédő keret valamint az első ajtók kerete megmaradt, csakúgy mint az eredetinél. A belső tér bár igen leegyszerűsített, a rövidítés után meghagytam olyannak amilyen volt. A kaszni hátsó ajtajánál módosítást végeztem, mivel eredetileg duplaajtós oldalranyíló volt de nyitott verziónál csak egyajtós lefelé nyíló lehet. Pluszként rákerült egy pótkerék is a hátsó homlokfalra, ahogy a nagyoknál is van.
A kocsit nem dekoráltam agyon, hiszen az én olvasatomban ez a verzió egy jobb módú tulaj telekjárója, amivel az amatőr terepjárózás élvezetéért kanyarodik le hétvégenként az aszfaltutakról és piszkolja össze egy kissé az alját. Ezért kapta ezt az elegánsnak is mondható (Mercedesszürke) színt, nehogy összetévesztődjön valamilyen gátőr szolgálati járgányával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése