A kei kar méretű terepjáró sikeres koncepciónak bizonyult, hiszen az elődmodelleket is beszámítva a Suzuki 2,85 millió Jimnyt értékesített 194 országban 1970-2018-ig. A korai LJ és SJ sorozatok vagy később már Samurai néven futó kisautó volt a Jimnyk elődje. Azok még túl sok komfortot nélkülöző, inkább terepi munkára vagy sportra alkalmas eszközök voltak, míg az utód már bármilyen környezetben vállalható kinézettel bír. a modell eddig négy generációt ért meg.
A negyedik generáció 2018-ban jelent meg az utakon. 658 köbcentis háromhengeres, turbófeltöltős vagy 1462 köbcentis négyhengeres szívó benzinmotorok hajtják ötfokozatú kézi vagy négyfokozatú automata váltón keresztül. A nagyobbik motor 1000 lóerejéhez 138 Nm nyomatékcsúcs tartozik. A karosszéria az önálló létravázon helyezkedik el. Három lengőkaros tekercsrugós felfüggesztésű futómű van alatta. Kapcsolható négykerék-hajtással rendelkezik. A kaszni meglehetősen szögletes dizájnja már egy előrelépés az előző generáció - korának megfelelő - lekerekített kasznijához képest, vagyis inkább egyfajta visszatérés a korábbi Samurai-ok formavilágához. Egyszerű fekete hűtőrácsában két kerek fényszóróval, nem a megszokott látványt tárja elénk, de ez mindig is így volt ennél a modellnél. Az elődhöz képest a terepen való használhatóság lett ismét inkább a jellemző, mert az elöl 37 fokos, hátul 28 fokos rámpaszöge igencsak erre mutat.
Kétféle alapváltozat létezik: az egyik (JB64) a kei car- előírásainak megfelelően kerékszélesítés nélküli és behúzott lökhárítókkal rendelkezik, míg a másik (JB74) változatnál a látványelemként sem utolsó kerékszélesítések és nagyobb lökhárító található.
A Majorette
nagyon ráérzett, hogy megjelentette ezt a kisautót, mert nem túl sűrűn lehet
vele találkozni a modellautók piacán. Amúgy meg szép, vonzó, modern mai
kinézetével kisautóként is sikeres lehet. Tetszetős élénk színekben kiadva
nemcsak a gyűjtők kedvence lehet, de strapabíró szerkezetének köszönhetően a
gyerekeke is nyugodtan játszhatnak vele. külön jó ötlet, hogy a kisautó teteje
egy önálló műanyag elem, ami azt is lehetővé teszi, hogy a sztenderd tetőn
kívül különböző szállítmányokat is lehet a tetővel együtt variálni (csomagok
vs. szörf). A terepmintás gumiimitáció is jól áll neki. Viszont a felni fekete festése
színe nagyon olcsó megoldásnak tűnik. (Ezen kicsit segítettem). A pótkerék viszont erősen elhibázott
méretű és kialakítású. Sosem értettem ezt, hogy miért kell a pótkerék méretét,
mintáját másképpen megcsinálni, mint az eredeti kerekekét. Pozitívum viszont,
hogy kifestették a hátsó lámpákat – valamennyire- és az első lámpák is átlátszó műanyagból
vannak. A fém részek nincsenek túlcizellálva, de talán az eredeti autón sincsen
annyi cifraság. Mindenesetre jó, hogy hozzám került végül ez a darab és
beállhatott a többi terepjáró közé. Csak azok a hatalmas léptékkülönbségek ne
lennének…
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése