A tervezéskor a cél az volt, hogy az autónak a Mercedes és a BMW hasonló kategóriájú modelljeivel egyenrangúan versenyezzen, ugyanakkor sikeres legyen az Egyesült Államokban, a Porsche akkori fő piacán. A korai fejlesztés során számos hajtáslánc-elrendezést mérlegeltek, beleértve a hátsó és középső motort is, de a legtöbbet elvetették műszaki és jogszabályi nehézségek miatt. Végül az orrmotor+hátsókerék-hajtás elrendezést választották, a már létező 924/944 alapján. A váltó - hasonló módon a hátsó tengelyhez került.
Bár korán elismerést vívott ki kényelméért, erejéért
és futurisztikus kialakításáért, az eladások lassúak voltak. Az alapárak jóval
magasabbak voltak, mint az előző, csúcskategóriás 911-es modellé, és a 928-as
frontmotoros, vízhűtéses kialakítása sok Porsche puristát elidegenített. Az
első generációs autóknál a többségüket az olcsóbb 5 sebességes kézi
sebességváltóval szerelték fel, míg az opcionális 3 sebességes automata sokkal
ritkább volt. Végül több autóban volt automata váltó a későbbiekben...
Több rácfelvarráson is átesett, módosult kívül-belül, 1995-ben azonban megszüntették a gyártását, egyrészt mert nem fogyott olyan jól, mint tervezték, másrészt mert költséges is volt, hiszen jóformán nem volt közös alkatrésze a többi modellel. A 911 viszont továbbra is jól fogyott és fejlődött...
A kapcsolódás a kisautóhoz talán ott érhető tetten, hogy1987-ben a gyár öt fehér, könnyűsúlyú S4-es modellt készített kézi sebességváltóval az akkori versenyzőik számára (Derek Bell, Jochen Mass, Hans Stuck, Bob Wollek és Jacky Ickx). Ezek közel azonosak voltak a későbbi Club Sport modellekkel, és egyben prototípusnak is tekinthetők. Amúgy viszonylag ritkán látni 928-ast a versenypályákon.
A Matchbox 1980-ban kezdte árulni a modelljét, és 1987-ig rengeteg
színben és barna, piros, fehér belsőkkel adták ki. Kidolgozása nagyon jó, a
részletek megvannak rajta, ablaktörlő és tükör is van rajta, nyílik az ajtaja.
Kiváló játék, gyűjtői tekintetben azonban nem egészen alakhű a kisautó. A
beltér amúgy rendben van, szépek az ülések, a középkonzol, a kormány is.
Ami egyénivé teszi a kisautómat, az a hátsó ablak tuning kialakítása. A Porsche egyik tuningolója a német Strosek árulta ilyenforma hátsóval a modelljeit. Ezt a dizájnt alkottam meg kicsiben és ehhez társítottam a Camel dekort. Sportosabb kerekeket kapott a versenykinézet érdekében.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése