Az új generáció első modellje (belső kódja E120) a négyajtós 1500 lesz, ami lehetővé teszi az adósságok kifizetését és a biztosabb jövő tervezését. A sportosabb változat, a 2000 már erősebb motorral és csak két ajtóval rendelkezik, bár a formaviláguk hasonló. 1965 júniusában mutatták be a négyhengeres kétliteres motorral szerelt sportkupét a közönségnek. A „C” változat 100, a duplaporlasztós „CS” változat 120 lóerőt tudott. Alapvetően négysebességes váltóval szerelték, de létezett háromfokozatú automata is. Hátul még dobfékek lassították. Modern formavilág, belső tágasság és elegancia jellemezte. Az erősen visszafelé döntött homlokfalon két keskeny vízszintes lámpatest a még hosszúkás dupla BMW-oválokkal igen elegánsan mutatott. A „B” oszlop hiánya a sportosságot hangsúlyozta. A formaterv alapvetően BMW termék volt, némi Bertone alapokon. A kocsit a Karmann gyártotta. Négy éven át volt a csúcsmodell, a presztízsautó.
1969-ben aztán jött a frissülés, az E9. A némileg megnyújtott padlólemezre épített autóban már kétliteres hathengeres motor duruzsolt. A nyúlánkabb autó ezáltal sportosabb lett egy kicsit, de eleganciájában a négyajtósokra emlékeztetett. Megváltoztatták a homlokfal kinézetét is. Ikerlámpákat kapott és megjelent a fekete, vízszintes hűtőrács is a BMW-oválok mellett.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése