BMW 2000/3.0
(Sablon)
átalakítás
2. rész
Az első részben említett kisautós-versenyautós másodvirágzás is véget ér egyszer, és dobozba kerülnek a kedvencek. Új kor, új kalandok, más léptékek. És így eltelik több, mint négy évtized, amikor is előkeresve a rég nem látott dobozokat, kigördülnek gyerekkorom tuningolt kisautói. Egyértelmű, hogy meg kell menteni őket. És a munka elindul.
Mindenekelőtt a dokumentálás igen fontos, hogy azért a régi szép emlékeknek valamilyen képi formája is megmaradjon. Majd az óvatos szétszedés, a régi elemek lefaragása következik. A kaszniról a ragasztó és a vastag festék is leázik egy idő után. Ott marad a pőre karosszéria, a kerekekből ami megmaradt illetve egy kormány, mint kiindulási alap. És a kérdés: mi legyen belőle?
Az eredeti modell visszaállítása borzasztóan nagy munka lenne, ezért a második verzió kerül elő: tuning mai tudással, mai felkészültséggel. Ezzel csak egy baj van. Mégpedig, hogy ebből a 2000-res BMW-ből nem készült versenyváltozat, vagy legalább is nem olyan átütő mennyiségben, mint a módosításával létrejött E9 típuskódú 3.0-nak. Ezért aztán a 3.0 túraautós versenyváltozata mellett döntöttem. Minimális a különbség a kettő között, ebben a léptékben ez nem feltűnő. Egyedül a homlokfal teljesen más, de ezt amúgy is újra kell építeni.
A beltérben a kormányhoz egy kis műszerfal darabot kerestem, így a felerősítés is megoldódott. Készült egy műszeregység tartó/kardánbox is kartonból kialakítva, a sebességváltó kart is kialakítottam hozzá. Az ülést a mai versenyülések mintájára sztirolból alakítottam ki. Kapott biztonsági övet és tűzoltókészüléket is. Pótoltam a szélvédőket is víztiszta illetve barna iratborítóból.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése