2022. október 30., vasárnap

Újraélesztés 3/3: A végeredmény

 

 BMW 2000/3.0

(Sablon)

átalakítás

3. rész 


A felújított és átalakított modell az eredetihez képest jócskán megváltozott. A szín és a dekoráció egy szerény de korhű BMW Motorsport jellegű, bár ebben a színkombinációban is sokféle csíkrendszer létezik: gyári versenyautó vagy félig gyári vagy teljesen saját elképzelés. Itt sincs tuti, inkább csak hangulat.

 

 

   A 3.0 történetéről már volt szó a sárga példány kapcsán, azonban érdemes belepillantani az eredeti kisautó a 2000 történetébe és átalakulásába is. A Neue Klasse vagyis az új osztály a BMW korábbi csődközeli állapotának végét jelentő 1961-es radikális üzleti változásainak első jele volt. Korábban a kevéssé megbízható technika mellett kissé bizonytalanul határozták meg azt a szegmenst, ahol ők jók akarnak lenni. Most azonban megvolt a jó irány. Megvolt az új technika. Megvolt az új forma: a középkategóriás, erős személyiséget tükröző, sport(os jellegű) kocsik, az európai közép-felső osztály fiataljai számára. Akiknek a Porsche sportossága még korai, a Mercedes még túl elegáns.

 

 

 Az új generáció első modellje (belső kódja E120) a négyajtós 1500 lesz, ami lehetővé teszi az adósságok kifizetését és a biztosabb jövő tervezését. A sportosabb változat, a 2000 már erősebb motorral és csak két ajtóval rendelkezik, bár a formaviláguk hasonló. 1965 júniusában mutatták be a négyhengeres kétliteres motorral szerelt sportkupét a közönségnek. A „C” változat 100, a duplaporlasztós „CS” változat 120 lóerőt tudott. Alapvetően négysebességes váltóval szerelték, de létezett háromfokozatú automata is. Hátul még dobfékek lassították. Modern formavilág, belső tágasság és elegancia jellemezte. Az erősen visszafelé döntött homlokfalon két keskeny vízszintes lámpatest a még hosszúkás dupla BMW-oválokkal igen elegánsan mutatott. A „B” oszlop hiánya a sportosságot hangsúlyozta. A formaterv alapvetően BMW termék volt, némi Bertone alapokon. A kocsit a Karmann gyártotta. Négy éven át volt a csúcsmodell, a presztízsautó.

 

 

 

1969-ben aztán jött a frissülés, az E9. A némileg megnyújtott padlólemezre épített autóban már kétliteres hathengeres motor duruzsolt. A nyúlánkabb autó ezáltal sportosabb lett egy kicsit, de eleganciájában a négyajtósokra emlékeztetett. Megváltoztatták a homlokfal kinézetét is. Ikerlámpákat kapott és megjelent a fekete, vízszintes hűtőrács is a BMW-oválok mellett.

 

  

1. rész        2. rész      3. rész


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése