BMW 2000/3.0
(Sablon)
átalakítás
1. rész
A szóban forgó kisautóról szóló
történet meglehetősen hosszú, de mivel kedvencről van szó ezért nem spóroltam a
karakterekkel és a fotókkal. Inkább három részre osztottam a sztorit. Először a
múltbeli történésekről – a kezdetről - lesz szó, majd az átalakulás folyamatába
pillanthatunk be, míg végül az eredmény következik. Vágjunk bele!
Felső tagozatosként már annyira
nem vonzott a hagyományos kisautó tologatós játék, így dobozba kerültek a
kisautóim. 1978 lehetett, amikor a Pécs-Abaligeti szerpentinen megrendezett
hegyiversenyen olyan autócsodákat láttam meg, ami sokak számára is újdonság
volt. Nagyon megragadott a látvány. Különösen a Cserkúti féle BMW. A szép BMW
Motorsportos színezéssel. Meg egy másik hasonló hármas matt fekete színben. Maga a hármas széria is
újnak számított még, de a hatalmas szélesítések, szpoilerek, szárnyak teljesen
hatalmukba kerítettek. Ilyesmit nem láttam még. Hogyan lehet egy utcai autót
ilyenné varázsolni? Édesapámmal körbejártuk a versenyautókat a depóban és
jónéhány fénykép is készült róluk. Hazatérve megszállt az ihlet: ilyen
versenyautót akarok én is. Elő a dobozt, ott lapul valahol benne egy – hasonló
– kis BMW.
A Sablon modellek ismertetőjében
már említettem, hogy ezek a kisautók nagyon jól „szerelhetőek” voltak. Olyanra
tervezték az összeerősítésüket, hogy sem szegecs, sem csavar, sem pedig
ragasztás nem volt bennük. A padlólemezt a lökhárítók hosszú tartótüskéi
rögzítették a kasznihoz. Így, ha óvatosan kihúztam a lökhárítókat a helyükről,
máris ott volt előttem darabokban a kisautó. Ifjú tuningmesterként máris hozzáláttam
a kocsi átalakításához. Szinte nulla eszközökkel, nulla tapasztalattal, nulla
anyagháttérrel. A kerekeknek szélesnek kell lenniük a hozzájuk tartozó sárvédő szélesítésekkel,
szárny kell a hátuljára, beltérben csak a vezető ülése és a kormány maradhat. A
műszaki tartalom csökkentés nem okozott gondot. A kiegészítőket prespánból
csináltam. Ez egy keményebb karton fényezett szulfátcellulóz lemez, amit a trafók tekercselésekor (is)
használnak. Vékony, kemény, de megmunkálható. A minta a fotókon volt, így ennek
megfelelően arányosítottam.
Hozzá kell tenni még, hogy a
kocsi homlokfalát „modernizáltam”, vagyis eltüntettem az eredeti 2000-res
lámpáit és hűtőrácsát, majd az egészet letapaszoltam és megpróbáltam a hármas
„arcának” kialakítását, hogy minél inkább hasonlítson az eredetihez. Cápa ez
is, meg az is…
A színben sem volt túl nagy lehetőségem, viszont mivel eredetiben láttam a matt feketét és ilyen festékem éppen volt is, így ez a kérdés el is dőlt: autentikus lesz a kisautó. A felirat a Letraset betűket felhasználva készült. Matricázási lehetőségem nem volt így kopár maradt a kaszni. Viszont ezek után nagy kedvem lett ismét „játszani”, bár már kicsit másképpen. A többi hasonló léptékű kisautómat is a látott élmények alapján kissé átalakítottam (szervízautó, versenyautó, stb.). Így lett saját hegyiversenyem otthon, az asztalon kialakított pályán.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése