2022. október 27., csütörtök

Golf Country

Volkswagen Golf Country
(Matchbox)
bemutató



A Volkswagen a második generációs Golfnál – a korábbi modell sikerén felbuzdulva – sok mindent beleadott, hogy egy még tökéletesebb, sokoldalúbb és többféle változatban beszerezhető kocsit adhassanak a vevőiknek. 
 
 1983-ban jelent meg a korábbi szögletes Golf l-nél kissé gömbölyítettebb karosszériájú kettes. Új technikájú futóművet és kibővített motorpalettát kapott. 1.3, 1.6, 1.8 literes benzines és kétféle dízel erőforrás közül lehetett választani.  Néhány előremutató technikai újdonság került bemutatásra, többek közt az összkerekes, viszkokuplungos syncro változat. A kettesből készült az első kimondottan versenyváltozat is, a szögletes első lámpájáról megismerhető Rallye Golf. 
 
 
És az összkerekes változat folyományaként jelent meg 1990-ben a minket most legjobban érintő Country verzió is. Az automatikusan kapcsolódó négykerék hajtás mellé itt már optikailag és technikailag is hozzátették azt a pluszt, amitől az ötajtós gép sokkal terepjárósabban néz ki. Valójában azonban annyira nem terepes a kocsi, mint aminek látszik, hiszen differenciálzár nem volt benne. A Steyr-daimler-Puch gyárában összeállított autón mintegy 120 milliméterrel megemelték a karosszéria hasmagasságát egy csőkeret beiktatásával, keményebb futóművet kapott. Optikai tuningként elöl gallytörő rácsot és extra pótreflektorokat szereltek rá. A pótkereket is kihozták egy tartókonzolra a hátsó, ötödik ajtó elé. A kerékívek széles műanyag borítást-szélesítést kaptak. Ezeket kötötte össze a küszöbre erősített műanyag védőcsík. Érdekesség, hogy több limitált széria mellett készült belőle 50 darab GTI Country változat is 107 lóerős motorral, a gyár dolgozói számára.




A mi kisautónk a Matchbox kiváló terméke. Némi furcsaság azért itt is akad.
2017-es megjelenlés piros, kék, zöld, türkiz színekben. Valamint sárga-fehér és világoskék versenyváltozat (!) is volt belőle versenyszámmal versenydekorációval. Érdekes elképzelés a versenyautóról. Azért igyekeztek a modellezésnél is, más kérdés, hogy az anyag, a gyártástechnika és az elvárások mit tesznek lehetővé. Szép lenne például az első gallytörő, ha nem tudnánk, hogy a valóságban ez egy jóval kecsesebb szerkezet. Egy erősebb cső keretben szinte drótszerű pélcák vannak, amitől szinte zavartalanul látszik a mögötte levő lámpa és a hűtőrács. erre szerelték továbbá a két pótlámpát is. A kisautón ez teljesen már, mondhatnák öncélú és ronda, teljesen kirí a modell többi finom részletéből. A két pótlámpa hiányzik és az eredeti fényszórókat is jócskán takarja.

 
Jó viszont a pótkerék megoldás, az eredetit jól hozza. Egy kár van csak, hogy a padlólemez a gallytörő és a beltér egy elemet képez. Amennyiben ennek fekete a színe, akkor még rendben is van, de a szürke változat már elég gagyin mutat. Jó a kerekek szélesítése és a letekert ablak is változatos megoldás a mai világban. A dekorációk minden változatnál szépek, a kevesebb-több elv alapján. Sőt, a türkizkék változatnál az eredetivel egyező hatású, ami azért nem mindennapos megoldás. A négy oldallámpát (amerikai változat, tehát ez oldaljelző) kifestették, ennyit erről. A többit én követtem el. A kerekei hasonlítanak valamelyest az eredetire, jó hogy nem tettek alá valami irdatlan terepkereket.



 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése