2022. október 29., szombat

Újraélesztés 3/2: Az átalakulás

 

 BMW 2000/3.0

(Sablon)

átalakítás

2. rész 


Az első részben említett kisautós-versenyautós másodvirágzás is véget ér egyszer, és dobozba kerülnek a kedvencek. Új kor, új kalandok, más léptékek. És így eltelik több, mint négy évtized, amikor is előkeresve a rég nem látott dobozokat, kigördülnek gyerekkorom tuningolt kisautói. Egyértelmű, hogy meg kell menteni őket. És a munka elindul.



Mindenekelőtt a dokumentálás igen fontos, hogy azért a régi szép emlékeknek valamilyen képi formája is megmaradjon. Majd az óvatos szétszedés, a régi elemek lefaragása következik. A kaszniról a ragasztó és a vastag festék is leázik egy idő után. Ott marad a pőre karosszéria, a kerekekből ami megmaradt  illetve egy kormány, mint kiindulási alap. És a kérdés: mi legyen belőle? 

Az eredeti modell visszaállítása borzasztóan nagy munka lenne, ezért a második verzió kerül elő: tuning mai tudással, mai felkészültséggel. Ezzel csak egy baj van. Mégpedig, hogy ebből a 2000-res BMW-ből nem készült versenyváltozat, vagy legalább is nem olyan átütő mennyiségben, mint a módosításával létrejött E9 típuskódú 3.0-nak. Ezért aztán a 3.0 túraautós versenyváltozata mellett döntöttem. Minimális a különbség a kettő között, ebben a léptékben ez nem feltűnő. Egyedül a homlokfal teljesen más, de ezt amúgy is újra kell építeni.

 

 

Megvizsgálva az eredetiről készült korabeli és mai fotókat kitűnhet, hogy a széles versenykerekeket körülvevő sárvédő szélesítések többféle változatban is készültek ehhez a modellhez. A szélességben talán nincs is akkora különbség viszont a kialakítás lehet eltérő: íves vagy kevésbé íves, van rajta beömlő vagy nincs, stb. Így bármelyik verziót készítem el nagyot nem lehet tévedni. Az első spoilerekben nincs jelentős szórás illetve a hátsó szárny is egyforma (gyári) a legtöbb esetben. A kialakításuk sztirol lapokból történt, csakúgy, mint, a hiányzó motorház fedél. A kerekek nyomtatással készültek, az eredeti vaskos tengely és az eredeti kerékfelfüggesztés felhasználásával. A homloklemez esetében tapaszolnom kellett, de az oly jellegzetes lámpakialakítás már kihívás elé állított. Elkezdtem keresgélni valami hasonló méretű hengeres lámpákat a dobozban, majd egy másikban végül elém pottyant egy Ferrari, aminek a hátsó lámpái nagyon hasonlóak voltak. kivágtam őket és illeszteni próbáltam a BMW elejéhez. Némi kis csiszolás és igazítás után pontosan illeszkedtek térben egymáshoz is meg a kasznihoz is.

 A beltérben a kormányhoz egy kis műszerfal darabot kerestem, így a felerősítés is megoldódott. Készült egy műszeregység tartó/kardánbox is kartonból kialakítva, a sebességváltó kart is kialakítottam hozzá. Az ülést a mai versenyülések mintájára sztirolból alakítottam ki. Kapott biztonsági övet és tűzoltókészüléket is. Pótoltam a szélvédőket is víztiszta illetve barna iratborítóból.

 1. rész        2. rész      3. rész





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése