Ford A Van
(Matchbox)
átalakítás (update)
Talán
a címet elolvasva lerágott csontnak tűnhet erről a kisautóról
beszélni, amely oly sokszor szerepelt már itt és melyet már
többen is (át)alakítgattak a múltban. Azt is mindenki tudja, hogy
a típusra leginkább a gazdag dekorációja
jellemző. Nyilván közrejátszott ebben a kétoldali hatalmas sík
karosszériafelület, amely kiválóan alkalmas reklámhordozónak.
A Matchbox ezt ki is használta rendesen, talán ezért is van ilyen
hatalmas számú dekorációja. Az eredetihez
nagyon hasonlító, arányaiban jól eltalált a Matchbox kiadása,
bár kétségkívül vannak határozott eltérések is (például a doboz a
valóságban a kerék felett van, míg a modellnél a dobozban van).
Az én verziómmal azért merek még ezek után is előhozakodni, mert ilyet – tudtommal - még senki sem követett el. Igaz ez jóval nagyobb falat, mint a korábbi átalakítások, de végül is szépen beillik a sorba. Amióta autók készülnek sorozatgyártásban – konkrétan a T-modell re gondolok – azóta vannak pickup kisteherautók is. Például a T-Fordból is készült, tehát a Ford A-ból is lemodellezhetem.
Az autómentő variációhoz a hátsó
doboz oldalfalainak részleges lebontása szükséges csak, a belső
merevítések abban az esetben megmaradhattak. Az én esetemben a
teljes hátsó részt ki kellett belezni, ami nem volt egyszerű
feladat. A hátsó traktus letisztítása után az oldalfalakat
vágtam megfelelő magasságúra. A fülke hátlapja sztirollapból
készült, a kornak megfelelő – szilvamaghoz hasonló – alakú
ablakkal.
Ezeken
felül az egyik legnagyobb kihívás a plató és a kerékdobok
kialakítása volt. Az alja szintén sztirollapból készült, amibe
könnyedén bele lehetett karcolni a plató deszkaimitációját. A
kerékdobokat sztirolból hajlítottam ki megfelelő méretűre.
Kis csiszolással és tapaszolással könnyen formára alakítható
volt. Mivel oldalablakokat nem akartam, ezért a hátsó kis ablakot
és a szélvédőt is átlátszó iratborítóból vágtam ki. A
belsejébe került ülés és kormány is, mivel eléggé be lehet
látni a fülkébe. A ragasztásokhoz pillanatragasztót,
makettragasztót illetve ragasztópisztolyt használtam, mikor
melyiket kívánta meg az adott alkatrész.
Az
első kerekek lecserélődtek egy sportosabb 8 dot változatra. Mint
a korábbi hotrodos átalakításnál, itt is eltűnt az eredeti
alváz, csak a műanyag alsó burkolólemez maradt meg, az
újraillesztett tengelymélyedésekkel. Az első tengely egy picit
hátrébb került. Ezt a tengelytartó rész levágásával és
hátrébb történő visszaragasztásával értem el. Így a
tartórész alacsonyabbra került, ami tovább süllyesztette a
karosszéria elejét. A hátsó kerék nem túl széles, ezért nem
is lóg ki a karosszériából, vagyis tulajdonképpen nem is igényli
plusz a sárvédőívet.
A Matchbox a dobozos "A" Fordot 1982 - 2007 között gyártotta. Ez az 1:52 léptékű kisautó talán a legtöbb festési/dekorációs változatban készült Matchboxok egyike. Valóban jól sikerült, stabil, jól játszható modell és a remek reklámhordozó felületek miatt promócióra is kiválóan alkalmas.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése