2022. szeptember 15., csütörtök

Ford F1

  Ford F1

(Hot Wheels)

bemutató


Az F1 itt nem a Forma egyet jelenti, hanem a Ford 40-es évek végén indított "F" sorozatú kisteherautó sorozat (manapság pickup néven ismerhető fel) kódját. Az F jelzés egyébként a mai napig is érvényes erre a kategóriára. Ez annyit is jelent a Ford esetében, hogy a háború utáni útkeresésben a megváltozott dizájn alá egy teljesen más, a - korábbi gyakorlat szerinti - személyautós alapoktól jócskán eltérő alvázat fejlesztettek ki a kisteherautók számára - 1 millió dolláros költségvetéssel. Ezen a plató és a zárt doboz is egyaránt elfért, a számos speciális felépítményről nem is beszélve. Az alváz tervezése során fontos volt a variálhatósága (nyolc méretben készült) a teherbírás és a méret függvényében. Ma ezt moduláris padlólemeznek hívják. Ez a modell volt a legkisebb, vagyis az F1. Az 1947-1952 között gyártott első generáció hamar népszerű lett, ami nem csoda: a praktikum mindig nyerő.

A 3,7 literes sorhattól az 5,2 literes V8-g számos motorral szerelt autókat 16 helyen gyártották az Államok területén. A megnövelt fülke, a nagyobb ajtók, az egy darabból álló szélvédő, a szögletesebb formák, a növelt kényelem, a belső szellőztetés, az új dizájn és a többiekhez képest újdonsággal bíró sok részletmegoldás hamar sikert hozott. A legkisebb modellek 3 fokozatú váltóval szerénykedtek szemben a csúcskategóriás teherváltozatok öt fokozatához képest.

 



A Hot Wheels tekintetében talán kötelesség is megmintázni egy ilyen autótörténelmi alapmodellt. Ha nem is az igazi, munkásarcát mutatva, de ebben az esetben egy nyugdíjas életet élő hobbyjárgányként megjelenítve. Ez nem irreális a valóságban sem, hiszen nem kevesen érezték úgy, hogy át kell menteni valamilyen formában az öreg nyugdíjas Fordot a jövő generációjának. Erre az egyik út a tuning. A forma szokás szerint tökéletes, a kaszni ültetése is még az elviselhető, sőt realisztikus szinten van. A festés is eltalált, kiváltképpen a piros kiegészítő csíkozással, ami kiemelendő, hiszen nagyon szép munka. Viszont az első lámpa is megérdemelt volna egy kiemelést, ezt nekem kellett pótolnom, hiszen így lett csak igazán értelmezhető a kocsi eleje ebben a színben. A korábbi életére emlékeztető cégdekort is tettek rá, ami szintúgy pofásabbá tette. Úgy látszik a tamponnyomás mennyisége limitálva van. Ha van cégdekor akkor a mennyiség ki is pipálódott, nincs festett első lámpa. Bár ebben az esetben még a csillogó alváz anyagából sem lett volna túl munkás kialakítani a fényszórókat. Az ablaka azonban - a méretéhez képest - vastagra sikerült.

 



A fülke hátsó ablaka meg olyan van is meg nincs is megoldású: ott a helye, dudorodik is valami, de még nem született meg az ablaknyílás. A piros kerekek bátrak és határozottan jól mutatnak rajta, összhangban vannak a tuning beltérrel és a dekorációval. 

Örülök, hogy a Verdabörze megtalálta nekem ezt a kisautót és bekerülhet az amerikai pickup sorozatba a vitrinemben. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése