2023. február 10., péntek

Caddy

Cadillac ATS-VR 2016.   

(Hot Wheels)

bemutató

 

 A V sorozatot eredetileg a 2000-es évek Cadillac márkaváltásának és az új „Art & Science” dizájnnyelvnek a részeként hozták létre, hogy közvetlenül felvegyék a versenyt olyan német riválisokkal, mint a BMW M és a Mercedes-AMG. Az első V-sorozatú modell a 2004-es Cadillac CTS-V volt, amely sikeres termékké vált, és új irányba terelte a Cadillacet a következő évtizedben. A "V" betűt a második világháború utáni Cadillac-ek tiszteletére választották, amelyeken V-alakú dísz szerepelt a koronás koszorú logója alatt, magát a formát akkoriban soha nem ismerték fel betűként. A legtöbb V-sorozatú Cadillac autó hagyományosan nagy teljesítményű V8-as motorokat, a hozzájuk méretezett sebességváltókat, átdolgozott felfüggesztési rendszereket (MagneRide Control), sportosabb belső tereket, jobb aerodinamikát és agresszívabb megjelenést tartalmaz. A célja, hogy megkülönböztessék őket normál gyártású társaitól. A Cadillac a V sorozattal újra beszállt a motorsportba a GM Performance Division és a Pratt & Miller versenycsapat közös vállalkozásaként.   Az első generációs CTS-V egyfajta kulturális ikonná is vált a Mátrix című filmből kilépve.

A sorozat három generációt élt meg 2003 és 2019 között. Kezdetben csak négyajtós szedánként árulták de a második generációt már három karosszériaváltozatban kínálták: négyajtós szedán, kétajtós kupé és 5 ajtós sportkombi. A 2016-os ATS-V.R a Cadillac ATS-V versenyekre szánt változata, amelyet nemzetközi FIA GT3 versenyeken való versenyzésre fejlesztettek ki.  Az ATS-V Coupe a több mint egy évtizedes tervezés csúcspontja egy kompakt modellbe transzformálva. Ez nagyon új volt a Cadillac számára.





A GT3-as specifikáció szerint kifejlesztett versenyautó lehetővé tette a cég számára, hogy a versenyzést globálisabb szinten is folytathassa. Az ATS-V.R-t már eleve úgy építették, hogy megfeleljen a nemzetközi FIA GT3 előírásoknak, így lehetővé vált számukra, hogy potenciálisan több mint 30 különböző GT-sorozat versenyén versenyezzenek szerte a világon. A versenyosztály további márkái közé tartozik az Aston Martin, az Audi, a Bentley, a BMW, a Ferrari, a Lamborghini, a McLaren és a Porsche is.

ATS-V.R szíve a GM LF4.R motorja a sorozatgyártású 3,6 literes ikerturbós V6 versenyverziója, amely akár 600 lóerős teljesítményre is képes. Ennek megfelelően speciális műszaki fejlesztéseket tartalmaz, versenyautóhoz méltóan. Nagyobb, iker BorgWarner turbófeltöltők, megnövelt kapacitású intercoolerek, versenycélokra tuningolt motorvezérlés. Számos aerodinamikai módosítást is tartalmaz, hogy megfeleljen az FIA GT3 specifikációinak. Az autó alját teljesen lefedő burkolat az autó alatti levegőt a hátsó diffúzorhoz irányítja, növelve a leszorítóerőt. Az FIA által előírt 18 collos versenyabroncsokkal szerelték. A transaxle kialakítás miatt a súlyeloszlás az első-hátsó tengelyek között 49-51 százalék. A kocsi gyakorlatilag egy 250 km/h-val száguldó hirdetőtábla mely a Cadillac következő generációjára utal.

A Cadillac Racinget 2004-ben alapították. Azóta 26 győzelmet, 91 dobogós helyezést gyűjtött össze a versenyautóival. A Cadillac a Pirelli World Challenge Manufacturer Championship ötszörös győztese, beleértve a sorozat elmúlt három szezonját, valamint 2005-öt és 2007-set. A Team Cadillac pilótái 2005-ben megnyerték a Pirelli World Challenge Driver's Championship-et 2005-ben a Pilgrimmel, valamint 2014-ben, 2013-ban. 



 A Hot Wheels a harmadik generációs, háromajtós kupéváltozatból készült versenyautót mintázta meg 2018-ban. Az 1:64-es léptékű kis modell Ryu Asada fiatal japán tervező munkája. Fekete, piros, fehér és kék valamint burgundi színekben adták ki különböző, nem túl fantáziadús és nem is túl szép dekorációkkal. Kerekekből is volt kétfajta, többféle színben is.
Amúgy a kisautó jól néz ki, arányos és - szokásuktól eltérően - a kerekeit sem vitték túlzásba. Még a kasznin itt-ott kinyúló padlólemezből kialakított alsó elemek sem zavaróak - ebben a színben. Az ablakai enyhén sötétítettek, amin keresztül a beltér nem igazán látszik. Szétszedés után azonban örülhetünk az együléses versenyautós kialakításnak.
Ami igazán fájó egy versenyautónál az a szép dekoráció hiánya. Pedig eredetileg is voltak belőle mutatós darabok. Ezért is fogtam neki egy kis kiegészítésnek. Nem akartam az egészet átfesteni, mert az alapszín maga szép. Ezért csak maszkolással és matricázással dobtam fel a külsőt. Valamint a lámpák kiszínezésével, ami eredetileg sem volt túl szerencsés.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése