2023. február 28., kedd

Field Car akkor és most

 Field Car

(Matchbox)

bemutató

 
 Jó látni és kézbevenni azt ami a múlt sikerének mai szemmel történő újragondolása. Ilyen alkalom a Field Car modernkori megjelenése is. A 2020-as jelzésű de 2021-22-es sorban szereplő kisautó már MBX Field Car néven fut, ahol az MBX elnevezés a cég saját, többé-kevésbé fantáziaszülötte modelljeinek gyűjtőneve. Újabban elég sokszor találkozhatunk vele...
 

Ahogy az eredeti Field Car ismertetőjéből már kiderült, ez valójában egy International Harvester Scout koppintás amely neveket akkor sem mertek/akartak fölvállalni, ahogy most sem. Sebaj, cserébe viszont egy remek kisautóhoz jutottunk. Kijavítva az akkori tervezési technika gyengeségeit, és kihasználva a mai technika lehetőségeit immáron egy darabból készült a tető és a kaszni szemben a korábbi lepattanó műanyag tetővel. És a megoldásaiban sem hasonlít a porlepte ponyvás tetőre, ez már igazi keménytető. Olyannyira kemény, hogy még egy tetőablakot is elhelyeztek rajta. A kialakítása olyan, mintha nyitható is lenne, ám nem az. mert minek is egy olyan járművön tetőablak amelyiknek gyakorlatilag az ablakai körben hiányoznak?


A kisautó precíz kialakítású, szépek, finomak a formák. A kerekei teljesen autentikusak, bár az ötödik itt sem stimmel a másik néggyel. Ez amolyan kisautós betegség a tervezők részéről. A gyerekek közül senkit sem zavar, csak néhány vájtszemű gyűjtőt, mint engem. Ugorjunk! A kocsi eleje engem leginkább a "kis" ARO-ra emlékeztet, ami azt jelenti, hogy az ARO annak idején megelőzve a korát mai dizájnt tett a kocsijuk elejére. Vagy fordítva. Ügyes a modellen a padlólemezből kiinduló első lökhárítóból kinyúló csörlőimitáció. Nem túlzó, nem elnagyolt, amilyennek egy ilyen kisautón lennie kell, olyan. Sikerült két visszapillantót is tenni az amúgy sík és unalmas oldalára. Már csak egy tanksapkát találunk, a baloldalon kialakítva. A hátulja is remek lett. Van két szép lámpája, rendszáma ahol kell, amekkora kell, egy oldalra nyíló hátsó ajtóhoz tartozó kilincs, és a mi a legjobb, hogy van rajta vonóhorog. Ami az ilyen autónál tényleg kötelező, mert ezzel aztán lehet mindent vontatni, lakókocsit, hajót, versenyautót. A pótkerék már megemlítődött és csak a mentségére írom le, hogy legalább a felni kialakítása hasonlít a másik négyre. És a felerősítése is korrekt, nem úgy mint előzőleg. Az alját megnézve találunk némi idejétmúlt laprúgós felfüggesztés imitációt, egy létravázra emlékeztető alvázat. Nem is kell ide több. A színe szép, (amúgy kékben is kiadták) a dekoráció szerencsére nem harsány, de nem is annyira szükséges ide. Kétféle kerékkel és kétféle ablakszínnel gyártották, a belsejét viszont csak feketében. Kellett már nagyon ez a frissítést, szép kis autóval gazdagodtunk.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése