2023. február 3., péntek

Racing 10: Lola

 Lola T294

(Norev)

felújítás



A Lola név  a mi korosztályunknak  talán a gyerekkori autóskártyáról ismerős. Ott a T-163-volt a nyerő lap a maga 600 lóerejével. Mindent vitt. Magáról a Lola cégről semmit nem tudtunk. Később sem volt a tudatban a legemlegetettebb versenyautó gyártók között. De azért teljesített rendesen, hiszen bizonyos versenysorozatokban azért gyakorta előfordult a neve, nem is rossz jelzőkkel ellátva.



 A Lola Cars International Ltd. egy 1958 és 2012 között működő brit versenyautó-mérnöki vállalat volt. A céget Eric Broadley alapította Huntingdonban, Angliában, és több mint ötven éven át az egyik legrégebbi és legnagyobb versenyautó-gyártóvá vált a világban. A Lola kisméretű, orrmotoros sportautók gyártásával kezdte, később a versenyautók szélesebb skálájával bővült. A hatvanas évek jelentős versenyautó váz gyártójává vált, ekkor már F1-f2-f3 kategóriákban is, sőt az F5000 mezőnyt is uralta. A kasznikba elsősorban Ford, Cosworth, Mazda, Chevrolet és később Nissan motorok kerültek.

 



 Az 1974-ben megjelent T294 az előző szezonban sikert hozó T292 továbbfejlesztett változata. Jellemző rá a teljes szélességű hátsó szárny és a megnyújtott orrkúp. A mindössze 29 darabos gyártási szériába BMW M12 vagy Ford Cosworth motor került. A négyhengeres, kétezer köbcentis, 16 szelepes, injektoros motorok 300/450 lóereje sem tudott olyan sikeres lenni mint elődei, bár a 280 km/h végsebesség azért elég komolynak tűnik. Az Alpine-ok verhetetlenek voltak akkor. A T294 három osztálygyőzelmet aratott a márkák világbajnokságán, valamint megnyerte a 2 liter alatti kategóriát az 1975-ös SCCA B Sports Racing Championship bajnokságban.

 



 A Norev 1/43-as léptékű kisautója valami miatt kissé gyengébbre sikerült megjelenését tekintve, mint az eredeti versenyautó. Az egy arányos, kecses, lapos versenygép, ez a modell pedig nem hozza azt az érzést. Pedig a részletek a helyükön vannak, a szárny, a légbeömlők, a domborítások mind a helyükön vannak. Talán kicsit mintha tömzsibbre és magasabbra sikerült volna és ez az oka mindennek. Mert ha eltekintünk az eredetivel való összehasonlítástól, akkor máris egy remek kisautónk van. Pláne így, fölújítva, kipótolva a hiányzó szárnyat és első lámpákat. Az új dekoráció sem ártott meg neki. Pedig az eredeti modellen is volt bőven mindenféle, ami szintén nem használt a megjelenésének.

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése