Mazda RX-500
(Matchbox)
bemutató
A beltér konzekvensen ezüstösen csillog - ahogy egy jövőbeli autó belsejéhez illik. Persze, ez jól mutat a lila szélvédőn keresztül is. Az első lámpa kidolgozása valószínűleg a korai prototípust idézi, ahol valójában csak a helye volt megjelölve, később szereltek ide valós világítótestet. A kisautó jobbkormányos, ahogy a valóságban is volt. A modell aljának fölhozása az oldal közepéig ügyesen sikerült, bár itt egy kis vegyesség jön elő. Az egyenes lezárás már a későbbiekben volt jellemző (más színe is volt az aljának eredetileg is), a terveken és a korai példányon egy finom kis íven keresztül hátrafelé megemelkedett a választóvonal. Visszatérve a hátsó traktusra. Az eredeti autónál a motorházfedél - hosszanti tengely mentén - kétoldalt nyílik fel. Ezt teljesen újragondolták a Matchbox mérnökei, vélhetően a gyártási technológia miatt. Az eredeti hátsó lámpát is leegyszerűsítették, keskenyebb lett a sáv ahol elhelyezhetők lettek volna, ezért olyan amilyen. A szellőzőrácsokat nagyjából elhelyezték, de a két nagy tetőablak a motor fölött elmaradt. Ez pedig nagyon érdekes lett volna, hiszen a motor meg már ott van alatta. Kár mindezekért.
Az eredeti autó története a hatvanas évek vége felé indult, amikor is a Mazda szakemberei komoly energiákat fektettek a Wankel-motoros technika fejlesztésébe és ezzel párhuzamosan a biztonságtechnikába is. Nem ez az első Wankel-motoros Mazda, hiszen a Nürnburgringeen már futott a Mazda Cosmo egy figyelemreméltót, de a technika megbízhatósága és tömeges elterjesztése még előttük volt. A cég ötvenedik születésnapján, 1970-ben mutatták be a Tokyo Motor-Show-n a kéttárcsás 982 köbcentis, 247 lóerős, középre szerelt motorral épült koncepciómodellt. Ez a műanyag karosszériás autót szürke színűre festették addigra és már voltak elöl valódi lámpái is. Voltaképpen utcára is mehetett volna, szemben a korai változattal, ami bizonyos részleteiben eltért még ettől. Érdekességeként említhető a hátsó lámpa is, ahol változó színű fények (zöld-sárga-piros) jelezték volna hátrafelé, hogy az autó gyorsul, halad vagy éppen fékez, mindazoknak akik nem rendelkeznek térlátással, de ennek ellenére autót vezetnek.
A felújításnál igyekeztem az eredeti prototípusnak megfelelően kialakítani a megjelenést.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése