Régi,
jellemző darabja a hetvenes évek Matchbox kínálatának a kis Cortina. Meg is
érdemli a népszerűséget léptékhelyesen is, hiszen a valóságban is népautónak
számított Angliában. 1968-ban jelent meg először a kínálatban, metál bézs
színben még természetesen gombkeréken. A későbbiekben immár RW kerekeken jelent
meg, az eredeti árnyalat mellett metálkék és metálzöld színekben. A modell
kétajtós változatát mintázták meg a mérnökök. Érdekes, hogy abban az évben a
Ford milyen felülprezentált volt a kínálatot tekintve. A Cortina mellett a
Capri, a Zodiac, a Pickup, a Kennel Truck, a Mustang, a Group 6 volt a
kínálatban, de ide sorolható tulajdonképpen a Field Car is a teherautókról nem
is szólva.
A
kisautó a kor - 1968 - jellemzőnek megfelelően néz ki. Ekkor jelent meg először. Vékony átlátszó ablakok, fehér,
megfelelően kidolgozott beltér, egyenkormánnyal a jobb oldalon. És ami még jellemző:
a vonóhorog hátul. Fém padlólemez, ebből kialakított - újonnan csillogó –
lökhárítók elől a homlokfallal egybeöntve. nagyon kellemes összhatás, jól
játszható, köszönhetően a nagyon finoman nyíló-csukódó ajtóknak. Nagyon finom
kialakításúak az élek, a karosszéria törésvonalai, az ablakperemek, a hűtőrács,
a lámpák. Az én kisautóm még így ötven év távlatából is teljesen elfogadhatóan és
élvezhetően néz ki. 1970-es kiadás már SF kerekeken. Túl sokféle színben nem létezett, kékben, zöldben és barnás-rózsaszínes árnyalatban találkozhatunk vele. A szokásos igénybevétel ellenére épen maradt ablakokkal és egyenes
tengelyekkel, fényes dísztárcsával. Kapott egy hasonló metálkék színt illetve a lámpákat festettem ki, mert így még karakteresebben mutat.
Az eredeti Cortina-t 1966-ban mutatta be az angliai Ford részleg, a típus második szériájaként. A modellt Roy Haynes tervezte. Kétajtós, négyajtós és kombi változatban készült. 1,2 literes sornégytől a háromliteres V6-ig sokféle motorral szerelték. Ugyanezek a sikeres Kent, Crossflow és Essex motorok kerültek aztán az Escortokba, Caprikba és számos más utódmodellbe is. Kizárólag négyfokozatú manuális váltóval szerelték. Igen sikeres volt, a világ számos országában gyártották és még Amerikába is exportálták. Meg kell említeni a versenysportban való sikeres szereplését is. A Lotussal együttműködve sokszor, sokféle versenyen tűnt fel és ért el sikereket, híres versenyzők hajtották őket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése