Ligier Matra
( - )
felújítás
A Ligier története itt olvasható. Az ott leírtakat követő időszakban Guy Ligier a Forma-1 felé fordította erőfeszítéseit. A Matra F1-es csapat eszközeinek megvásárlását követően Ligier 1976-ban egy Matra V12-es motorral lépett be a Forma-1-be, és Jacques Laffite-tal megnyerte az 1977-es Svéd Nagydíjat. Ez volt az első teljesen francia győzelem a Forma-1-es világbajnokságon, valamint egy francia licenccel rendelkező csapat és egy francia motor első Forma-1-es győzelme. Ligier 1984-ben használt először turbómotort. A Matrával kötött megállapodás 1979-ben megszűnt, és a Ligier megépített egy Cosworth-motoros JS11-et. A JS11 úgy kezdte a szezont, hogy az első két futamot megnyerte a Laffite vezetésével. A JS11 azonban komoly versenyhelyzetbe került, amikor a Williams és a Ferrari bemutatta az aerodinamikailag módosított autókat. A szezon hátralévő része kevésbé sikerült a francia márka számára. A támogatóként fellépő francia állami vállalatok jelentős szponzorációja ellenére a csapat versenyképessége 1982 körül hanyatlásnak indult. Több motor és cégtulajonos váltás mellett több pilóta is részese volt a cég sikereinek hullámvasútján. Az 1995-ös szezonnal véget ért a Ligier csapata közel tizenöt évig tartó győzelmi sorozata, amely a leghosszabb a két győzelem között megszakítás nélkül létező csapatok között.
A kisautó közepesen lejátszott állapotban érkezett, így érthetően kívánkozott a felújításra. A leglényegesebb problémája az első szárny egyik fele és az annak a végén levő jellegzetes dudor hiánya volt. Ezt a részt kellett először is pótolni. Mivel meglehetősen térbeli dologról van szó, a sztirollap csak a szárny esetében jöhetett szóba, a dudor másképpen készült. Keményedő gyurmából formáztam meg a másik oldal tükörképeként, ami nem volt egyszerű, mivel abszolút ne szabályos formáról van szó.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése