2024. február 27., kedd

Range Rescue

 Range Rover Rescue

(Majorette / Matchbox)

átalakítás update

A cím szokatlan. Nem véletlenül van azonban így. A szélsőséges átalakítási mániám egyik újabb tette ez a kocsi. Persze, hogy megint benyúltam az alkatrészes dobozomba és a kezembe akadt a Majorette tűzoltósági Range Rovere. Mivel ebben a dobozban volt, eleve csak alkatrész vagy autómaradvány szinten létezett. De én máris magát egy Range Rover különleges célú járművet láttam bele.
 
 



Népek, nemzetek (termékeinek) összefonódása
Ez még nem ok az izgalomra, de az autónak nem volt meg semmije, csak a kaszni, a kopott beltér és az elejéből egy odaszegecselt darab. Az ötlet adott volt már, tehát futómű és alváz kell a kocsihoz. Mivel szinte semmit nem dobok el, így van egy néhány padlólemezem is a megfelelő dobozban. Itt keresgéltem, amikor is ráleltem a Matchbox Police Patroljának padlólemezére, (ami amúgy Range Rover aki nem ismerné). Egy lépték, egy típus, két gyártó. Ha ismerik a léptéket és pontosan tudnak gyártani, akkor sok gond nem lehet a tengelytávval. Nyilván az egyéb illesztések még morfondírozás tárgyát képezik, de a tengelytáv a leglényegesebb az illesztéseknél. Az viszont stimmelt. Típustörténeti áttekintés már korábban megvolt, így egyből nézzünk be az autóátalakító műhelybe!
  

Matchbox alvázat illeszteni egy Majo kasznihoz. Más elv, más kialakítás, más végeredmény. Természetszerűleg vágni és újrailleszteni kellett a padlólemezt, hogy passzoljon a kasznihoz elöl-hátul és illeszkedjen a megmaradt hűtőrácshoz is. Sajnos a hátsó lökhárító nem illeszkedett a kasznihoz így ott is vágni kellett. Ebből következően elöl is és hátul is új lökhárítót alakítottam ki. Az elsőt egy makettezős alkatrész öntőkeretből faragtam, míg a hátsónak egy teljesen új, az új funkcióhoz jobban illeszkedő hurkokat hajlítottam drótból. Ezen kívül az első lökösre is tettem egy nagy lapos hurkot, így a kocsi elől is és hátul is könnyen tudna a gyorsan bekapcsolt kötelekkel vontatni, roncsot vonszolni. De ez még nem elég egy ilyen autóra. Tettem rá csörlőket is, pontosabban a csörlő maga el van rejtve elöl is és hátul is csak a drótkötél végén levő szemek állnak ki a karosszériából. Ahogy a nagyoknál.
 
 
A tengelyeket minimális kis beállítási differenciák miatt (mégsem volt halál pontos a két cég azonos tengelytávja) ragasztottam az alvázhoz. Pontosabban nem is a tengelyt, csak a tengelytartó sztirolelemeket, így a tengelyek szabadon foroghatnak. A futómű egy Matchbox Range-ről – vagy valami hasonló kocsiról – jött, így jól,passzol a kocsihoz és a feladathoz.
 
 
A kaszni is foltozásra szorult. Elől valaki anno úgy tépte le az alját, hogy egy luk maradt a motorházfedélen a szegecs helyén. A tetőn meg a volt létra helyét illetve a korábbi villogók helyét foltoztam be, plusz a kiálló létratartókat vágtam és csiszoltam le. A hátsó nagy ablakokra nem volt szükség, ezt sztirollappal fedtem be és karcolásokkal redőnyimitációt készítettem rájuk. Ezért is kaptak alu színt.

 
A kocsi tetejére ledből csiszoltam villogót. Ez volt az egyszerűbb verzió. De az ilyen autókon sok villogó szokott lenni, ezért készítettem egy fényhidat is. Szintén makettes öntőkeretet használtam és mivel találtam egy pont alkalmas formájú és méretű darabot, sokat nem is kellett csiszolni rajta. Az eredeti anyag is ilyen kissé homályos kinézetű, ami pont jól jött nekem is. Belefúrtam egy három kissé kúpos zsákfuratot, amit aztán kifestettem narancs színnel. Ezáltal kaptam meg a nagyméretű fényhidat. 
 

Az eredeti kisautón az első lámpák nagyon el vannak …. mérve. Túlságosan bent vannak a kocsi széléhez képest, ezért olyan ortopéd a kinézetük. Ha már kézben van a panel akkor ezt is korrigáltam és föl is javítottam. Csakúgy, mint a sárgás burájú ködlámpák az első lámpák is strasszból készültek el, így kellően csillognak is ha jó a fény.
 
 
A színe fehér+világító narancs, ami talán nem jön át annyira a pixeleken de támpontot azért adhat. A matricázás már csak örömjáték volt, így egy teljesen szabadon kitalált dekoráció került rá. Ezzel ismét gyarapodott a Range Rover sorom egy érdekes változattal, illetve kicsit törlesztettem a kékfénytelenítési akcióimmal eltüntetett megkülönböztető jelzésű járművek terén.
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése