Range Rover Rescue
(Majorette / Matchbox)
átalakítás update
A
cím szokatlan. Nem véletlenül van azonban így. A szélsőséges
átalakítási mániám egyik újabb tette ez a kocsi. Persze, hogy
megint benyúltam az alkatrészes dobozomba és a kezembe akadt a
Majorette tűzoltósági Range Rovere. Mivel ebben a dobozban volt,
eleve csak alkatrész vagy autómaradvány szinten létezett. De én
máris magát egy Range Rover különleges célú járművet láttam
bele.
Népek, nemzetek (termékeinek) összefonódása
Ez még nem ok az izgalomra, de az autónak nem volt meg semmije, csak a kaszni, a kopott beltér és az elejéből egy odaszegecselt darab. Az ötlet adott volt már, tehát futómű és alváz kell a kocsihoz. Mivel szinte semmit nem dobok el, így van egy néhány padlólemezem is a megfelelő dobozban. Itt keresgéltem, amikor is ráleltem a Matchbox Police Patroljának padlólemezére, (ami amúgy Range Rover aki nem ismerné). Egy lépték, egy típus, két gyártó. Ha ismerik a léptéket és pontosan tudnak gyártani, akkor sok gond nem lehet a tengelytávval. Nyilván az egyéb illesztések még morfondírozás tárgyát képezik, de a tengelytáv a leglényegesebb az illesztéseknél. Az viszont stimmelt. Típustörténeti áttekintés már korábban megvolt, így egyből nézzünk be az autóátalakító műhelybe!
Ez még nem ok az izgalomra, de az autónak nem volt meg semmije, csak a kaszni, a kopott beltér és az elejéből egy odaszegecselt darab. Az ötlet adott volt már, tehát futómű és alváz kell a kocsihoz. Mivel szinte semmit nem dobok el, így van egy néhány padlólemezem is a megfelelő dobozban. Itt keresgéltem, amikor is ráleltem a Matchbox Police Patroljának padlólemezére, (ami amúgy Range Rover aki nem ismerné). Egy lépték, egy típus, két gyártó. Ha ismerik a léptéket és pontosan tudnak gyártani, akkor sok gond nem lehet a tengelytávval. Nyilván az egyéb illesztések még morfondírozás tárgyát képezik, de a tengelytáv a leglényegesebb az illesztéseknél. Az viszont stimmelt. Típustörténeti áttekintés már korábban megvolt, így egyből nézzünk be az autóátalakító műhelybe!
Matchbox
alvázat illeszteni egy Majo kasznihoz. Más elv, más kialakítás,
más végeredmény. Természetszerűleg vágni és újrailleszteni
kellett a padlólemezt, hogy passzoljon a kasznihoz elöl-hátul és
illeszkedjen a megmaradt hűtőrácshoz is. Sajnos a hátsó
lökhárító nem illeszkedett a kasznihoz így ott is vágni kellett.
Ebből következően elöl is és hátul is új lökhárítót
alakítottam ki. Az elsőt egy makettezős alkatrész öntőkeretből
faragtam, míg a hátsónak egy teljesen új, az új funkcióhoz
jobban illeszkedő hurkokat hajlítottam drótból. Ezen kívül az
első lökösre is tettem egy nagy lapos hurkot, így a kocsi elől
is és hátul is könnyen tudna a gyorsan bekapcsolt kötelekkel
vontatni, roncsot vonszolni. De ez még nem elég egy ilyen autóra.
Tettem rá csörlőket is, pontosabban a csörlő maga el van rejtve
elöl is és hátul is csak a drótkötél végén levő szemek
állnak ki a karosszériából. Ahogy a nagyoknál.
A
tengelyeket minimális kis beállítási differenciák miatt (mégsem
volt halál pontos a két cég azonos tengelytávja) ragasztottam az
alvázhoz. Pontosabban nem is a tengelyt, csak a tengelytartó
sztirolelemeket, így a tengelyek szabadon foroghatnak. A futómű
egy Matchbox Range-ről – vagy valami hasonló kocsiról – jött,
így jól,passzol a kocsihoz és a feladathoz.
A
kaszni is foltozásra szorult. Elől valaki anno úgy tépte le az
alját, hogy egy luk maradt a motorházfedélen a szegecs helyén. A
tetőn meg a volt létra helyét illetve a korábbi villogók helyét
foltoztam be, plusz a kiálló létratartókat vágtam és csiszoltam le.
A hátsó nagy ablakokra nem volt szükség, ezt sztirollappal fedtem
be és karcolásokkal redőnyimitációt készítettem rájuk. Ezért
is kaptak alu színt.
A
kocsi tetejére ledből csiszoltam villogót. Ez volt az egyszerűbb
verzió. De az ilyen autókon sok villogó szokott lenni, ezért
készítettem egy fényhidat is. Szintén makettes öntőkeretet
használtam és mivel találtam egy pont alkalmas formájú és
méretű darabot, sokat nem is kellett csiszolni rajta. Az eredeti
anyag is ilyen kissé homályos kinézetű, ami pont jól jött nekem
is. Belefúrtam egy három kissé kúpos zsákfuratot, amit
aztán kifestettem narancs színnel. Ezáltal kaptam meg a nagyméretű
fényhidat.
Az
eredeti kisautón az első lámpák nagyon el vannak …. mérve.
Túlságosan bent vannak a kocsi széléhez képest, ezért olyan
ortopéd a kinézetük. Ha már kézben van a panel akkor ezt is
korrigáltam és föl is javítottam. Csakúgy, mint a sárgás burájú ködlámpák az első lámpák is strasszból készültek
el, így kellően csillognak is ha jó a fény.
A
színe fehér+világító narancs, ami talán nem jön át annyira a
pixeleken de támpontot azért adhat. A matricázás már csak
örömjáték volt, így egy teljesen szabadon kitalált dekoráció
került rá. Ezzel ismét gyarapodott a Range Rover sorom egy érdekes
változattal, illetve kicsit törlesztettem a kékfénytelenítési akcióimmal eltüntetett megkülönböztető jelzésű járművek terén.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése