Lamborghini Murcielago
(Welly)
felújítás
A lapos kisautó véletlenül került hozzám, de tulajdonképpen soha nem is érdekelt a Lamborghinik ezen modellje. Kellően kopott volt így azért megérdemelt egy felújítást. Miközben a kezemben volt a részleteket nézegetve egyre jobban megtetszett. Szépen megformált részletek, arányos kialakítás. Tulajdonképpen meg is kedveltem. A kerekei igényesen, stílusosan kialakítva, a beltér elfogadható. Mi kell ennél több?
Így tehát egy sima felújítást kapott csak, autentikus színre festve.
A belga Luc Donckerwolke tervezte Murciélago volt a Lamborghini első új dizájnja tizenegy év után, és egyben a márka első új modellje a Volkswagen anyavállalat tulajdonában. amely a tulajdonában van. A mindössze 120 cm magas, összkerékhajtású, középmotoros sportautót 2001-2010 között gyártották és mindössze 4099 darab készült belőle. Az egyik legmeghatározóbb jellemzője a föl+előrefelé nyíló ajtók. Az első generációs autókba szerelt 6192 köbcentiméteres szívó V12-es motor maximális teljesítménye 580 LE ami 333 km/h-ás végsebességre elég. Később a lökettérfogat 6,5 literre nőtt, így a motor teljesítménye 640 LE lett. A külső megjelenése érezhetően megújult, átdolgozott első és hátsó homlokfallal, valamint aszimmetrikus oldalsó légbeömlőkkel. Széles kiállása ellenére a Murcielago belül valójában meglehetősen szűk.
Honnan kapta a Murcielago nevét? Sok Lamborghini modellhez hasonlóan a Murcielago név is a bikaviadallal kapcsolatos. Egy Murcielago (spanyolul denevér) nevű bika olyan bátran harcolt a matador ellen, hogy az életét megkímélték. Ritka megtiszteltetés ez, amelyet a történelem során nagyon kevés bikának ítéltek meg. A lenyűgöző összecsapás után a Murcielagót Antonio Miura tenyésztőnek adományozták (ezt a vezetéknevet egy másik híres Lamborghini modell viseli).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése