Rivian R1T
(Matchbox)
bemutató
Évente néhány millió új pickupot adnak el az Egyesült Államokban, és bár csak néhány közülük teljesen elektromos, egyetlen teherautó sem olyan gyors, mint a Rivian R1T. A 835 lóerős teljesítményével az R1T 3,0 másodperc alatt 100 km/h sebességre képes – néhány tizeddel gyorsabban, mint egy Ford Mustang Shelby GT500. De egy pickupnál – ha valóban annak használják és nem villantásra – akkor ennek zéro jelentősége van. Az elektromos autók esetében a hatótávolság és a teherbírás sokkal fontosabb tényező.
A Rivian R1T egy ilyen gyorsulgatós elektromos, közepes méretű, könnyű teherautó, amelyet az amerikai Rivian cég gyárt 201 óta. Hivatalos EPA hatótávolsága 465–566 km, az akkumulátorcsomag kapacitásától és a kerékmérettől függően. No meg, hogy mennyi trágyát pakolnak a platóra…
A lelkes korabeli ötletelés szerint
négy motorja az alváz középvonala közelében helyezkedik el, és minden kerékhez
közvetlen meghajtású sebességváltót használnak, így ez az elrendezés lehetővé
teszi a nyomatékvektoros kerékvezérlő rendszer használatát a 835 lóerő
lekezelésére.
A kocsi 2024-re a kevésbé
költséges, kétmotoros hajtáslánccal rendelkező 533 lóerős teljesítményváltozatot
kapta mégis inkább, mindezt 71 700 dolláros árral indítva. A légrugózás alapfelszereltség, és a
hasmagasságot 8 és 14 hüvelyk között tudja állítani, persze mindezt a
műszerfalra szerelt 16 hüvelykes iPad információs és
szórakoztató képernyőn keresztül.A külső dizájn mindössze részleteiben
újdonság, hiszen alapvetően ez egy pickup, csak leszopottabb formában a
megszokottnál. Megosztó, modern, szokatlan is egyben, de volt már ilyen az
autótörténelemben. Majd alakul ez is és a többi autó is. Hatnak egymásra a
dizájnerek – finoman szólva.
A kisautó nagyon szépen sikerült, formái részletei teljesen
arányosak, szépek. A hátsó lámpa kialakítása különösen kiemelkedő. Az elsőről
nem beszélünk. 2022-es megjelenésű, így még csak szürke és kék színben létezik,
mindkettő jól áll neki. Csakúgy, mint a széles nagy kerekek, amik a valóságban
csak nagyok, de nem ilyen szélesek. Ez mindenesetre jót tett a kisautónak. A
beltérből szinte semmi sem látszik, mert olyan sötét az üvegezés. De nem fekete az ablak, így fény felé nézve látszik némi ülésimitáció.
Az alja villanyautós vagyis egy sík lap, ezért is nagyon erősen látszik elöl és hátul is a szegecseket burkoló henger, ami azért gyűjtői szemmel már akár zavaró is lehet, mert nagyon nem tartozik oda (lásd a hengert a kombikban).
A plató itt is két részből áll (fém és műanyag), ez már
ilyen gyártástechnológiai izé amit akár meg is szokhattunk. Mutatós a nagy naptető fölül, de persze ezen sem látni be.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése