Chevy Wagon 1959
(Matchbox)
bemutató
A tetőre pakolt cuccokból mindenképpen. Szép, szép, hogy kirándulni meg evezni megy a hatvanas években az amerikai család és sok cuccot visznek magukkal még a tetőn is, ez így akár mindennapos is lehetne. De ugyanezt kicsiben visszaadni már nem is olyan egyszerű. A nagy műanyag tömb a kocsi tetején túl sok. Bőven elég lett volna a kenu. Sokkal szebben kiadta volna a formáját. Vagy csak a csomagok egy másik kiadásnál, vízíjármű nélkül. Ez már létező dolog szerencsére. De egyszerre a kettő megölte a poént.
Ráadásul a tetőpakk lepattintható, alatta is ki van alakítva a tető (természetesen hatalmas lukakkal a rakomány rögzítése okán). Ezzel egy plusz lehetőséget hagytak ki. Adhattak volna hozzá kétféle tetőre rakható elemet is, had variálja aki akarja.
Amúgy a kisautó szép, hozza az eredeti 1969-es kiadású, igazi használat közbeni családi kombi hangulatát. A stíluselemeket - süllyesztett kerék, oldalszárnyak - sikerült nagyjából autentikusan kialakítani. Ez alól kivétel a hátsó lámpa. Eredetileg a piros rész egy nagy darab vékony függőleges osztásokkal funkciókra tagolva, itt viszont külön pöttyökként formálódtak meg. A fehérperemes Matchboxkereket igazán kár volt sajnálni a kisautótól. Az tette volna fel a pontot az i-re. A sötétített ablakokon lehetne vitatkozni: akkoriban még nem létezett ilyen opció, vajon emel-e ez a kocsi színvonalán. A válasz valószínűleg ott rejlik, hogy az egységnyi modellre való műanyagmennyiség adott, ennél többet beletenni már gazdaságtalan. És ez a műanyagtömeg ezúttal a tetőre került. Emiatt nincs beltér. A 2017-ben kiadott modell a legtöbbet két színben, sötétpirosban és sötétkékben létezik, de volt belőlük világosabb zöld és rózsaszínes árnyalat is.
A megmintázott kisautó a Chevrolet márka négyajtós kombi Brookwood modellje, annak is a második, 1959-1960 között gyártott kiadása. Létezett kétajtós kombi változata is. Teljesen új stílust hozott a megjelenésével. A mélyre helyezett vízszintesen duplázott első és a macskaszem formájúra nyújtott hátsó lámpák merészen új irányzatot indítottak el. Új fejlesztés volt, a korábbi modellből alig hoztak át valamit. A közép(ár) kategóriás modellt (3 m-es tengelytáv, 5,4 méteres hossz) elsősorban a középosztálybeli családok részére szánták. Két sorban 3-3 ülés volt benne, de egyes modelleknél a harmadik sor beépítésével akár kilencen is utazhattak benne, több-kevesebb kényelemben. Legerősebb injektoros motorja 315 LE-t tudott előállítani. Próbálkoztak egy biztonsági újítással is, az X alakú karosszéria vázzal, ám bebizonyosodott, hogy az oldalütközésnél ez gyenge pontként jelentkezik, így nem ebben az irányban fejlesztettek tovább.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése