Toyota Hi-Lux Pick Up
(Majorette)
átalakítás
Nem idegen ez a kisautó nekem, hiszen egy felújítás erejéig már szerepelt az oldalon a Majorette
pickup, tehát akit a kocsi eredetijének története érdekel, ott megtalálhatja.
Akkor csak egy sima fölújítás és megszépítés erejéig foglalkoztam vele. Úgy
látszik azonban, hogy felülprezentált mennyiségileg ez a kisautó, mivel ismét
nálam kötött ki egy. Hasonlóan ratyi állapotban, mint az előző. De ez nekem nem
okoz gondot. Csak azért nem tettem az „elfekvőbe", mert egyébként szeretem a
pickupokat, főleg ha nem a túlméretes amerikai léptékű batárokról van szó.
Valamit kezdeni kellett tehát ezzel is. Egy sima, mezei fölújításnál többet
szerettem volna, de vajon melyik az, az irány, ahol valami ritkát, valami
változatosat hozhatok létre?
Olyan már volt, hogy
megemeltem a kasznit és még terepesebb kinézetet kapott egy pickup. Tehát
jöjjön a másik irány: laposabb lesz az autó. De a lapos autó a
versenyváltozatokra vagy a show-car-okra utal, tehát ebben az irányban kell
gondolkodni. Túlzásokba nem akartam esni, ezért a sportos kivitel mellett
döntöttem. Akkor viszont egyebek is kellenek rá, amitől valóban egy kicsit
sportos kinézete lesz. No de egy pickup hogyan nézhet ki sportosan? Hát csakúgy
mint a Ford Transitjának egyik vagy másik változata.
A legelső dolog a plató
befedése volt. lehetett volna egy hátul nyitott platót is kialakítani, mert az
is van ilyen sportos, de maradtam ennél a változatnál. Meg az is hozzá
tartozik, hogy a platón ott volt eredetileg egy faláda imitáció, amire biztosan
nem volt szükségem. Ha ezt kivágom (mint ahogy ki is vágtam valójában) akkor
egy nagy luk keletkezik a platón, amit aztán be kell foltoznom. Most az
egyszerűbb utat választottam.
Az átalakítási alkatrészek
után kutatva bukkantam rá egy hátsó spoilerre, valami nagyobb léptékű versenygép
maradékaként. Ez egy kicsit szélesebb volt a kelleténél, így kivágtam belőle 3
mm-t. Sztirolból készítettem hozzá tartólábakat is. Szintén sztirolból van a
fülke folytatásának imitációja is. Ezzel a kiegészítővel nem tudom, hogy
nyerne-e valami aerodinamikai hasznot a valóságban egy autó, de itt most
mindenképpen kellett nekem valami, ami megváltoztatja a kinézetét.
Az eredetileg nyitható
motorházfedelet ebben az esetben is fixen beragasztottam, erre nagyon nincs
szükségem. A homlokfalat is át kellett kicsit szabnom, mert az eredeti nem
igazán volt szimpatikus. Túl mélyen volt a hűtőrács. Ezért a hűtőrácsot
levágtam a beltér műanyagjáról, és önállóan fölragasztottam a padlólemez
részeként levő első lökhárítóhoz. persze kicsit jóval kijjebb mint
eredetileg volt. Ezt akár úgy is lehetne magyarázni, hogy a kocsiba nagyobb
motor került, ami viszont szükségessé tette a hűtőrács előrébb hozatalát. A
tetejét egy sztirollap csíkkal zártam le, így már egészen jól átalakult elölről
is. Ehhez jön hozzá a hókotró szerű első spoiler és hátul a komolyabb kipufogó.
Kerestem hozzá egy pár
kisebb kereket előre, illetve egy pár nagyobbat hátulra. Ezeket az eredetihez
képest kissé magasabban helyeztem el a padlólemezen kialakított
tengelyvályúban, egy alátét lap segítségével. A matricázás kísérletképpen is felfogható, nem akartam semmilyen konkrét logot, hanem inkább egyfajta op-art dekorációval próbálkoztam. Így lett egy érdekes, de nem túl sportos batárom és egy új dekorációs tapasztalatom.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése