2021. október 1., péntek

Polizei 05: A sztenderd amerikai

 Ford Galaxie Police Car

(Matchbox)

felújítás




A Ford Galaxie (nem tévesztendő össze a mai Galaxy-val) a cég sokfölhasználású, tipikus amerikai átlagautó jellemzőkkel bíró modellje. A jelen modell már a harmadik verzió volt (1965-1968). Az átlagautó jellemzője miatt nemcsak taxiként futott szép számmal, hanem állami szervek is használták (tűzoltó, rendőr, stb.)  Volt két- és négyajtós változata is, de gyártották kétajtós kabrióként is.  A motorkínálat a 3,9 literes sorhatostól a 7 literes V8-ig terjedt.
 
 


 
A Matchbox 1966-ban mintázta meg még RW kerekesként, rendőrautós megjelenésben.  Az értelmetlen vonóhorog már ott van a hátulján. Viszont szép extra a sofőr. A villogója viszont külön elem az ablakpaneltől, így szép piros színe van. Superfast kerék került alá később, ami a stílusán is pozitív irányba hatott.
 
 

 
Az én példányom is erős felújításra szorult, de úgy döntöttem, hogy nem a hagyományos Matchbox dekorációt fogja kapni, hanem a filmekből is jól ismert fekete-fehér színvariációt. Ehhez választottam egy mutatósabb, de valós rendőrségi matricát, némi saját grafikai elemmel kiegészítve. Így készült el egy teljesen egyedi, mégis korhű rendőrségi autópálya járőr. 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 megjegyzés:

  1. Klassz! Nekem amúgy is kedvencem volt - és ma is az - ez a Galaxie, csak azt bántam, hogy a SuperFast érát már csak a tűzoltóparancsnoki élte meg, a rendőrautó nem. (Az 1970-es katalógusban a rendőr már nincs benne.) Így hát szereztem egy felújítandót és készítetttem belőle egy saját - fiktív rendőrautót.

    VálaszTörlés