2021. október 28., csütörtök

Polizei 03: A német etalon

 Volkswagen Passat Polizei

(SIKU)

felújítás

 


Az akkor még közép-felső kategóriába szánt Passat bemutatója 1973-ban volt. Giorgetto Giugiaro tervezte az Audi 80 wolsburgi testvérét, a VW Typ 4 sorozat utódját. 1,3 és 1,5 literes négyhengeres benzines motorokkal indítottak az elején. 3vagy ötajtós illetve kombi karosszéria kialakítások léteztek. Az alap orrkerék hajtás mellett készült belőle összkerék meghajtású is. Később a nagyobb motorok (1,5 illetve 1,6 literes) illetve az 1,5 literes dízel erőforrás is megjelent. A szögletes fényszórók mellett a sportosabb változatok dupla kereklámpát kaptak. Ennél a modellnél alkalmaztak először műanyag tankot illetve műanyag lökhárítósarkokat.


 Több mint egymillió darabot adtak el belőle, így természetesen a német rendőrség is bőven alkalmazta. A kombi változatból is jópár darab szolgált a rend érdekében. A Siku 1978-as kiadása is egy ilyen példányt mintázott meg. A kialakítása ezúttal szép, arányos pontos. A dekoráció is teljesen megfelelő, mind színben, mind elhelyezésben. Szép extra a tetőre szerelt ostorantenna. A kocsi leírása alapján rendőrkutyák szállítására használták.


A hozzám került kisautó erősen lejátszott állapotban volt így ráfért a felújítás. A dekorációt ezúttal nem az eredeti Siku dekorációnak megfelelően készítettem el, hanem az eredeti, korabeli német rendőrautók dekorációját vettem alapul. Ami azt is jelenti, hogy a zöld alapon és a fehér betűn kívül nagyon sok változatban létezett a feliratok elhelyezése. Némi egyedi kiegészítést is hozzátettem, ami talán nem rontja le teljesen a korhűséget. Extraként húzott szálból egy, az eredetinél sokkalta vékonyabb tetőantennát is elhelyeztem rajta a legvégén. Mivel a kerekekről már szinte teljesen lekopott a jellegzetes Siku festés és nem akartam valami másra cserélni a kerekeket, ezért matricából elkészítettem egy korabeli felni mintáját, és ez került rá minden kerékre. Tulajdonképpen egy kísérletnek is tekinthető, hiszen csak egy-egy példa volt erre eddig, de szerintem nem utoljára, mert engem meggyőzött az eredmény.

 

 

 

 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése