Volkswagen Caddy
(Hot Wheels)
bemutató
Ha nincs Bogár, nincs Caddy sem. Az 1970-es évekre a Volkswagen végleg rászánta magát a Bogár leváltására. És úgy általában a farmotoros technika is lealkonyulóban volt már náluk, kiváltképpen a levegősök. A Type 3 és Type 4 sem lett igazán átütő. Próbálkozás történt a K70-nel de az is csak egy kísérletnek tudható be. Kellett tehát valami átütő modell, ami kihúzza a már-már bajban lévő VW-t a gödörből és hosszabb távra is előremutató tud lenni. Ez lett a Golf.
Sokan vitáznak még mindig azon a blődségen, hogy az NDK mérnökök tervei alapján készült el a modell, de ez több szempontból sem állja meg a helyét, inkább csak szórakoztató, "mi lett volna ha..." típusú elmélkedés. Audi motor került egy Giorgetto Giugiaro formatervbe és 1974-től megindul a sikerszéria, amely a mai napig tart. És az autóipar is mindmáig etalonnak tartja a Golfot és az autókkal foglalkozó hivatásos és nem hivatásos hozzáértők is ezt veszik alapul. 1,3-as motorral indult, később eljutott az 1,8-ig illetve a dízel erőforrásokig. 3 és ötajtós kasznival volt a népautó. Kétajtós kabriót Udo Brinkmann és a hasonszőrüek vettek a Golf palettából, sportosabb vérűek a GTI-t imádták, míg az iparosabb embereknek 1982 óta a pickup, vagyis a későbbi nevén a Caddy jutott. Ebből nem készült sok, így a mai példányok már féltett hobbyautóként élik életüket.
A Hot Wheels csak 2015-ben fókuszált rá erre az unikumra és a dizájnerük Felix Host mindjárt egy igen mutatós darabot faragott ki a gyűjtők örömére. Mivel a mai világban az alapváltozat és az alapfunkció már nem létező tényező ezért - nagyon helyesen - egy tuning verziót mintáztak meg. széles kerekek a hozzá illő sárvédő szélesítésekkel, valamint egy üres és tiszta plató egy odadobott gördeszkával. Ez is a másodvirágzás és a kúltautó jegye, csakúgy, mint a tolótető. Ez azért necces így ebben a formában. Ez a fícsőr létezett/létezik, de csak kibillenthető naptető formájában. A HW egy kicsit túltolta a tolótetőt és pont nyitott állapotban mintázta oda. Arra a tetőre, ahol a nyílás is éppen csak elfér, nemhogy még el is tolható legyen. Vagy ez csak egy vászontető lenne fölgyűrve?
Elől nincs lökhárító, mert egy hobbygépen az nem létszükséglet. Viszont akkor hol az indexlámpa, amit a lökhárító fogadott magába anno? Sebaj, van viszont cserébe egy homlokfal elé kihozott olajhűtő, nagyon szép és precíz kidolgozással, még a csöveket is odatették. A kerekek szépek, nem hivalkodóak, illenek ehhez a kisautóhoz. Hátul szintén levették a lökhárítókat viszont kapott középre egy nagy, dupla kipufogóvéget, hogy soha többé ne lehessen vonóhorgot idetenni. A hátfalon ott a Volkswagen fölirat, így még teljesebb a profi összhatás. A színén lehetne vitatkozni, de ez az árnyalat sem áll távol a stílusától. Ezen a zöldön kívül készült pirosban, ezüstben, sárgában, feketében és narancsban is. Kiemelném a fehér változatot, ami nagyon jó grafikát kapott illetve szuperszép kerekekkel szerelték. Van némi grafika az oldalán de olyan semmitmondó, hogy felejthető. Viszont a oldalsó hosszanti fekete csík jól mutat rajta. A HW logo szerencsére olyan kicsi, hogy nagyon nem zavar be a képbe. Összességében nagyon szép találat a kisautó.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése