Claas Combine Harvester LR205
(Matchbox)
bemutató
A mezőgazdasági gépgyártó céget 1913-ban alapította a négy Claas testvér Németországban. Rögtön az első szabadalmuk egy bálahurkoló mechanizmus kidolgozása volt, ami talán az alapja a mai bonyolult, sokfunkciós kombájnoknak. A kombájnok népszerűsége a háború utáni időszakban folyamatosan nőtt. A Super, Europa és Matador csak néhány a nevek közül, amelyek a Claas fejlődését jellemzik és amelyeken keresztül a világ egyik vezető kombájngyártójává váltak. A kombájngyártás zenitjén, 1965-ben több mint 22 000 gép gördült le az üzemi gyártósorról a vállalat harsewinkeli központjában. A Matador modellel lépett a gyár a nagyméretű kombájnok korszakába. A mezőgazdasági szektorban tapasztalható fokozódó racionalizálás nagyobb teljesítményű és korszerűbb nagy kombájnokat igényelt. A Matador 2,6-3,6-4,2-6 méteres munkaszélességével szó szerint óriás volt a maga idejében. 5,8 literes 87 lóerős Perkins/Ford dízelmotorral szerelték, és egy 2690 literes gabonatartályt foglalat magába. Egy órán belül a Matador Gigant akár 0,5–1,1 ha (6000–13 200 négyzetméter) területet is learathat és begyűjthet, ha 2–4,5 km/h sebességgel mozog. Hossza majdnem 10 méter a tömege 5,3 tonna. Átlagos üzemanyag-fogyasztása 9,6 l/h. Az 1962–70-es gyártási években összesen több mint 35 000 Matador kombájn készült.
A Matchbox kínálatában ez a kis gép 1967 és 1972 közt szerepelt, és ez idő alatt nem változtattak rajta. Az 1:106 léptékű kizárólag piros színű modellnek sárgaa nagyobbik, felnis, első kereke, míg hátul a hagyományos RW kerék található. Ez sem változott az évek során. A sárga felnihez jól illeszkedik a sárga, műanyag forgókés elöl. Ez úgy van kialakítva, hogy az alatta levő tálca egyik szélén van egy rés amibe a forgókés nagyobb átmérőjű része beleilleszkedik annyira, hogy leérjen a talajhoz. Így menet közben forog a kés is. Az eredeti gép egy Matador Gigant lehet a fotók alapján. Egy ilyen mezőgazdasági gép annyira bonyolult kialakítású és olyan strukturált a felülete a sok berendezés és tartozék miatt, hogy a kisautógyártónak természetszerűleg le kell egyszerűsíteni a megjelenést egy még kezelhető szintre. Ez így nagyon is rendben van, tulajdonképpen a modell létrehozása önmagában is egy bátor cselekedet már, az összetettség miatt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése