2023. március 28., kedd

Tűzoltóautók 20.: Ügy. Pk. Gk.

 Mercury Fire Chief Utility Car 

(Matchbox)

felújítás

 Akinek ez a rövidítés nem mond semmit, az vélhetően erősen negyven alatti korosztály. A többiek pedig jórészt találkoztak ezzel a rövidítéssel, ott, ahol sok mindent rövidítve - vagy kedvesen másként elnevezve -  emlegetnek csak.

 Az ügyeletes tűzoltóparancsnoknak jár egy szolgálati gépkocsi. Ez a Mercury pont azt a célt szolgálja. A kombi változattal már találkozhattunk fabetétesként és rendőrautóként is, így nem ismeretlen.


A felújítás során az eredeti állapot(nál egy kicsit jobb) visszaállítása volt a cél.

  Modelltörténeti morzsák

A Ford birodalomban a közepes árfekvésű kocsik gyártójaként tudatosult Mercury igazi nagycsalád barát autót hozott létre a kombijaival. A Commutert 1957-től 1968-ig gyártották, és talán még arrafelé is a családi kombik etalonjaként tartották számon. Köszönhette ezt a rendkívül nagy hátsórészének. A „C” oszlop előtti rész szinte minden hasonló kategóriájú autónál ilyen volt. De ami utána következett, abban a Commuter volt a bajnok. Ráadásul megjelenésekor a legolcsóbbak közé tartozott a Mercury vonalon. Nyilván voltak felszereltségi szintek a skálán, ahogy a motoroknál is volt választék. Az 5,5 méter hosszú (hosszabb mint a VW T4 long) autót természetesen V8-asok hajtották (6,4 literes vagy 7 literes lökettérfogatú). A 266-340 lóerős motorok fogyasztása mai szemmel valami elképesztő értéket mutatott. Még a legtakarékosabb (ez a szó nem értelmezhető ebben az összefüggésben) változat is 24 litert fogyasztott de az igazán benzintemető a 27 literes fogyasztás volt 100 km-re. Nem európai a lépték ebből a szempontból sem.

 

 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése