Mercury Fire Chief Utility Car
(Matchbox)
felújítás
Akinek ez a rövidítés nem mond semmit, az vélhetően erősen negyven alatti korosztály. A többiek pedig jórészt találkoztak ezzel a rövidítéssel, ott, ahol sok mindent rövidítve - vagy kedvesen másként elnevezve - emlegetnek csak.
A felújítás során az eredeti állapot(nál egy kicsit jobb) visszaállítása volt a cél.
Modelltörténeti morzsák
A Ford birodalomban a közepes árfekvésű kocsik gyártójaként tudatosult Mercury igazi nagycsalád barát autót hozott létre a kombijaival. A Commutert 1957-től 1968-ig gyártották, és talán még arrafelé is a családi kombik etalonjaként tartották számon. Köszönhette ezt a rendkívül nagy hátsórészének. A „C” oszlop előtti rész szinte minden hasonló kategóriájú autónál ilyen volt. De ami utána következett, abban a Commuter volt a bajnok. Ráadásul megjelenésekor a legolcsóbbak közé tartozott a Mercury vonalon. Nyilván voltak felszereltségi szintek a skálán, ahogy a motoroknál is volt választék. Az 5,5 méter hosszú (hosszabb mint a VW T4 long) autót természetesen V8-asok hajtották (6,4 literes vagy 7 literes lökettérfogatú). A 266-340 lóerős motorok fogyasztása mai szemmel valami elképesztő értéket mutatott. Még a legtakarékosabb (ez a szó nem értelmezhető ebben az összefüggésben) változat is 24 litert fogyasztott de az igazán benzintemető a 27 literes fogyasztás volt 100 km-re. Nem európai a lépték ebből a szempontból sem.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése