Chevy Corvette C6R
(Hot Wheels)
bemutató
A kisautó immáron a nagyon sokadik Corvette feldolgozás a Hot Wheels által. Bárcsak a Matchbox is ilyen szorgalommal mintázná legalább az angol relációjú gépkocsikat....
A speciális versenyváltozat lemodellezése jól sikerült, de az eredeti versenyautók dekorációját valahogy még nyomokban sem sikerült rávarázsolni a modellre. Ami rajta van, az a gagyi kategória. A hátsó kerék méretében is túllőttek a valóságon. Bár eredetiben is nagyobb, de jóval kisebb mértékben. Mindazonáltal gyerekszem csalogató a kisautó, gyűjtői szemmel nézve azonban csak a Corvette sorozat tagjaként játszó szerepet töltheti be.
A Chevrolet Corvette C6.R a Chevrolet
Corvette C6 Z06 versenyekre felkészített változata volt. A gépet a Pratt &
Miller építette, és a Corvette Racing indította az American Le Mans Series és a
24 Hours of Le Mans versenyen. A C6.R eredetileg a GTS osztály specifikációi
szerint készült, amelyet 2005-ben GT1-re neveztek át. A C6.R új változata
2009-ben készült el immáron a GT2 osztály számára. A C6.R-t 2005. január 10-én, a detroiti
Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon mutatták be hivatalosan az új Chevrolet
Corvette (C6) Z06 mellett.
A C6.R karosszériáját úgy tervezték, hogy hasonlítson a Z06 utcai modellhez. Az előző versenyváltozat, a C5-R tapasztalatait felhasználva épült. A versenyautó szerkezete ugyanazokra az acélprofilokra épült, amelyek a Corvette üzemben amúgy is használnak. A C6.R javult az aerodinamika területén is. A Circuit de la Sarthe, a Le Mans-i 24 órás versenyt hosszú egyenesek jellemzik, a leggyorsabb a hírhedt Mulsanne Straight. Itt már nagyon számít a kocsi légellenállása. Az új, áramvonalasabb kaszni jobban működött, kiegészülve a hátsó szárny aero-csomagjával, első elosztójával és hátsó diffúzorával. A motorháztető alatt az új LS7.R motor ült, amelyet a C5-R-ben található LS1.R-hez hasonlóan a Katech fejlesztett ki. Az új hétliteres kisblokkos V8-as CNC-portos hengerfejekkel, titán szelepekkel és hajtórudakkal, kovácsolt acél forgattyús tengellyel rendelkezik.
Az új versenyszabályok alapján az eredeti gyári szerkezetek nagyobb részét kell használni a versenyautó építésénél. A motornál 600 lóerőben maximálták a teljesítményt így a gyári C6 uniframe nagy részét felhasználva készítették el az autó szerkezetét, ami magában foglalta a legtöbb gyártási hidroformázott profilt is. A jól megtervezett sorozatgyártású autóalkatrészeknek köszönhetően nem csökkent a merevség, és nem is növekedett a tömeg sem. A kaszni méretei némileg megváltoztak, a hossza 50,8 mm-rel nagyobb, mint a közúti autóé. Ez főként a nagy első spoiler és a hátsó szárny enyhe túlnyúlásának kombinációjából tevődik összeAz alap Z06 volt a legkönnyebb a hatodik generációs Corvette-ek közül a versenyautó azonban még 320 kilóval könnyebb lett. Mindezen könnyítési eredmények a versenyautó karosszériájának köszönhetőek, mert könnyű szénszálból, kevlárból, nomexből és alumínium kompozitból készült. A versenyautó összes üvegét polikarbonát váltotta fel. A hátsó szárny teljes egészében szénszálból készült, és közvetlenül az autó vázához vannak csavarozva a rájuk kifejtett nagy erőhatás miatt. A szárny állítható, hogy megfeleljen a különböző versenypályák magas vagy alacsony légellenállási követelményeinek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése