2023. június 9., péntek

Ez sem ennek készült

 Ferrari F40

(MC Toy)

felújítás


Az F40 egy középmotoros, hátsókerék hajtású sportkocsi, mely a Pininfarina stúdió munkáját dicséri Nicola Materazzi vezetésével. A cég negyvenedik születésnapi modelljének készült és szomorú nevezetessége, hogy az utolsó modell, amit maga Enzo Ferrari is jóváhagyott. Az utcai verziók 1987 és 1992 közt készültek.

A Ferrari vezetés terve az volt anno, hogy a népszerű de elég hírhedt - és ezzel együtt sok embert vonzó - rali B-csoport izmos ellenfeleivel szállna versenybe ezzel a modellel. Azonban az 1986-os szezon végére a FIA megszüntette a kiszemelt versenykategóriát, így nem létezett olyan, amiben érdemben indulhattak volna. Maradt tehát az utcai használatra nem használható autóknak a kőgazdag Ferrari rajongók felé történő értékesítése. Ehhez azért polgáribbá kellett tenni a kocsit, így 1987 nyarára kész lett az új utcai modell, amit 1992-ig gyártottak és mindösszesen 1315 példány készült belőle.


Az F40 2936 köbcentis, 90-fokos V8-as duplaturbós motorja, ötsebességes manuális váltón át a hátsó kerekeket hajtotta 471 lóerővel. Ilyen paraméterekkel már méltó társa lett a konkurenseknek, de amúgy utcai használatra már sok volt ez a teljesítmény. Másrészt viszont az alacsony hasmagasság miatt nagyjából használhatatlan a közutakon. Vagy csak lépésben, minden mozdulatát kétszer átgondolva vezetheti a szerencsés sofőr. Ez módszer meg a vezetés élményét csonkítja meg.


A kisautó szép darab, a gyártó ismertségéhez/ismeretlenségéhez képest pedig elfogadható kidolgozottságú. Elég kopottan került hozzám, így újrafényeztem és kapott új, fehérfelnis széles kerekeket is a kommersz gyáriak helyett. A részletek megfelelőek még a beltér és a jól látszó motortér is teljesen rendben van, sok nevesebb gyártó kevesebbel is beéri.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése