MBX Backhoe
(Matchbox)
bemutató
Más korok, más technikák, más szempontok. Ez látszik tisztán ezen a kis munkagépen. Ránézésre minden rendben van, szép is, arányos is. A boltban eladja magát gyereknek, felnőttnek egyaránt. Én is így jártam. Kibontva és megvizsgálva aztán egyértelműen látszott: volt más fontosabb is ennél a kis munkagépnél. Akadt a cégnek már ennél sokkal igényesebb kiadványa is, több, mint 60 (!) évvel ezelőtt is. De akkor más volt a kihívás tárgya, akkor még modellező mérnököknél volt az irányítás. Kihívás volt számukra a fémből kialakítható, mozgó elemek, a részletek kidolgozása. Ma meg a marketing-pénzügy vonalon dől el a modellek sorsa: hol lehet megtakarítani némi aprót a tervezéssel vagy a választott anyagokkal.
Egyrészt igény van a kisautók
között munkagépre, mindig is volt, tehát a piackutatás eredményeként kidobott igény
alapján a gyártási kényszer adott. De nem akarunk licencdíjjal bajlódni, nem
kellenek a részletek, a jó anyagok. "Sajátmárkás" lesz! Hamar kész tud lenni és ráadásul gazdaságosan. Kitalálunk
egy fantázia bódét, nem túl cizelláltan, az arány a lényeg. Ablakra nem
költünk, azt a padlólemezből húzzuk föl a fülkébe. Szintén onnan nő ki a hátsó
markolómechanika, szobormerevségbe rögzülve. Azért valami érdekesebb dolog
legyen legalább elöl, ekkor fröccsöntődik oda valami nagyon puha/vetemedős műanyagból a
tolólap. Ez már nem tudott a padló szürkéjéből kinőni ezért külön elem, és minő
meglepetés: mozog föl-le. Gurulni azért kellene ennek is: nosza elő a raktárból
a meglévő kerekeket. Előre a veteránautók dísztárcsása hátulra a terepjárók könnyűfém-imitációs
kereke kerül. Krómostul, ami azért nem mindennapi kizártnak tekinthető a munkagépeknél. Ennyi idő
alatt meg is van a projekt, örüljenek a gyerekek.
A 2020-as kiadású kis munkagép a fentiektől eltekintve nem rossz. Stabil, arányos és szép színes. Kékben, fehérben és sárgában is megjelent, a hozzájuk tartozó sárga vagy zöld tolólappal és a mindigszürke alsó résszel. Igyekeztek a hátulján sok kis részletet kialakítani, ami azért dicséretes. Mégis a legfájóbb talán az ablakok hiánya. Ha már nem is kerül bele átlátszó elem, de legalább az ablaktalan fülke kialakítására kellett volna még egy pár munkaórát rászánni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése