2023. július 4., kedd

RAM vagy Fiat?

 RAM

(Matchbox)

bemutató

 

 

A kisautó 2019-20-21 években volt a hivatalos kínálatban, szürke, kék, zöld, sárga fülkével és fekete műanyag platóval.  Megjegyzendő, hogy az alvázpadlólemez külön elem, így elkövették egyszer azt a merényletet is, hogy a szépen kinéző kisautó alá fehér színű műanyagból illesztették be. Finoman szólva is furcsa lett. A kocsi nem pickup, mint azt első ránézésre hinnénk, hanem flatbed vagyis lapos de nagyplatós szélesplatós változat. És itt jön a kisautó talán egyetlen érdekes részlete. A platón ugyanis megmintázták egy munkásember – talán favágó – fölszerelését. Egy szerszámosládát, egy láncfűrészt és egy kampókkal ellátott lánctekercset. Szép a megoldás, de szín híján annyira nem tűnik szembe. Kézbevéve ezért elsőként kifestettem a platón cipelt dolgokat a szebb látvány kedvéért. Amúgy pirospontos megoldás. További értékelendő részlet a hátsó traktus, hol immáron megformázták a lökhárítót és a lámpákat is. Ugyan sem elöl sem hátul nincsenek kifestve a lámpák viszont többféle dekorációval is találkozhatunk a kisautón. A kerekei szépek és stílusosan illeszkedőek is. 

A beltérbe nézve nem lehet benézni a fekete műanyag ablakfelületek miatt, ergo nincs is beltér. Ismét az egyszerűsítés tanúi lehetünk, csakúgy, mint a padlólemeznél, ahol nagyjából semmi sincs kiformázva. Pedig lenne hely bőven az összkerékhajtás elemeinek bemutatásához. De végül is ezt nem tudom negatívumként felróni, mert ez egy elsősorban játéknak készült példány a Matchbox kisautók között és az idősebbeknél csak a teljes sorokat és full variációkat gyűjtők számára jelent érdeklődést. Aki viszont az eredeti autók kicsinyített mását keresi annak ez a kisautó nem jelent igazán nagy élményt, lerí róla, hogy elnagyolták, így inkább csak darabra kerül be a gyűjtemény hátsó soraiba a vitrinben. De a stabil felépítése, az érdekes rakománnyal felpakolt platója népszerűvé teheti a gyerekek körében.

 
A kisautó eredetijének akadnak érdekes momentumai. A történet még a Chrysler által birtokolt, az 1970-es évek előtti Dodge érában indult, amikor a Dodge külön márkát tartott fenn a teherautók számára, a Fargo Trucksot, amiről így nem sokat hallhattunk. Később tovább osztódott a teherautó kínálat így lett 1981-től a Ram Trucks, amelyhez a könnyű és közepes teherautók és egyéb haszongépjárművek tartoztak. Innentől már egyre ismertebb lett a Dodge RAM név. A történet itt nem állt meg, mivel 2010-ben a Dodge-tól kiválva jött létre az önálló RAM márka, mely a közepes teherautókat és pickupokat készített, nyilvánvalóan a Dodge mint anyacéggel a háttérben, olyannyira, hogy a Ram Trucks logóját eredetileg a Dodge logójaként használták. A változások azonban nem álltak meg, időközben a cég 20%-át a Fiat vette meg, aki viszont azóta már Stellantis….

Így lehetséges az, hogy a RAM valamennyire Fiat is és hogy a Ducatókat és egyéb kisebb Fiat furgonokat is árulnak RAM néven a világnak azon a felén. Ez azért elég érdekes kapcsolódás a két teljesen eltérő jellegű autómárkánál.

Amúgy a szóban forgó 2016-os modell a RAM negyedik generációja, ami valójában tizenkettő egy tucat az amerikai nagytestű pickupok között. Olyan nagyon kiemelkedőt nem lehet róla elmondani. A motorkínálat a 3,6-os V6-tól a 395 lóerős 6,7 literes V8-ig terjed (benzines és dízel) főként automata és egyre kevésbé kézi váltókkal kombinálva. Négyféle kabinnal gyártják, melyek ma már a kornak megfelelő elektronikai entertainment berendezésekkel vannak ellátva. Talán a tekercsrugós felfüggesztést lehetne még kiemelni, ami nem volt jellemző ennél a kategóriánál eddig. Többféle teherbírással kínálják jelenleg is. A légrugózás opcionális a 2013-as modellévtől, négy menetmagasság-beállítást kínálva. Az elektronikus menetstabilizáló a 2500-as és 3500-as modelleken alapfelszereltséggé válik. A Ram az első olyan észak-amerikai pickup teherautó, amely kulcs nélküli gyújtást kínál.

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése