RAM
(Matchbox)
bemutató
A kisautó 2019-20-21
években volt a hivatalos kínálatban, szürke, kék, zöld, sárga fülkével és fekete
műanyag platóval. Megjegyzendő, hogy az
alvázpadlólemez külön elem, így elkövették egyszer azt a merényletet is,
hogy a szépen kinéző kisautó alá fehér színű műanyagból illesztették be. Finoman
szólva is furcsa lett. A kocsi nem pickup, mint azt első ránézésre hinnénk,
hanem flatbed vagyis lapos de nagyplatós szélesplatós változat. És itt jön a kisautó talán
egyetlen érdekes részlete. A platón ugyanis megmintázták egy munkásember –
talán favágó – fölszerelését. Egy szerszámosládát, egy láncfűrészt és egy
kampókkal ellátott lánctekercset. Szép a megoldás, de szín híján annyira nem
tűnik szembe. Kézbevéve ezért elsőként kifestettem a platón cipelt dolgokat a
szebb látvány kedvéért. Amúgy pirospontos megoldás. További értékelendő részlet
a hátsó traktus, hol immáron megformázták a lökhárítót és a lámpákat is. Ugyan
sem elöl sem hátul nincsenek kifestve a lámpák viszont többféle dekorációval is
találkozhatunk a kisautón. A kerekei szépek és stílusosan illeszkedőek is.
A
beltérbe nézve nem lehet benézni a fekete műanyag ablakfelületek miatt, ergo nincs is beltér. Ismét az egyszerűsítés tanúi lehetünk, csakúgy, mint a padlólemeznél, ahol nagyjából semmi sincs kiformázva. Pedig lenne hely bőven az összkerékhajtás elemeinek bemutatásához. De végül is ezt nem tudom negatívumként felróni, mert ez egy elsősorban játéknak készült példány a Matchbox kisautók között és az idősebbeknél csak a teljes sorokat és full variációkat gyűjtők számára jelent érdeklődést. Aki viszont az eredeti autók kicsinyített mását keresi annak ez a kisautó nem jelent igazán nagy élményt, lerí róla, hogy elnagyolták, így inkább csak darabra kerül be a gyűjtemény hátsó soraiba a vitrinben. De a stabil felépítése, az érdekes rakománnyal felpakolt platója népszerűvé teheti a gyerekek körében.
Így lehetséges
az, hogy a RAM valamennyire Fiat is és hogy a Ducatókat és egyéb kisebb Fiat
furgonokat is árulnak RAM néven a világnak azon a felén. Ez azért elég érdekes
kapcsolódás a két teljesen eltérő jellegű autómárkánál.
Amúgy a szóban forgó 2016-os modell a RAM negyedik generációja, ami valójában tizenkettő egy tucat az amerikai nagytestű pickupok között. Olyan nagyon kiemelkedőt nem lehet róla elmondani. A motorkínálat a 3,6-os V6-tól a 395 lóerős 6,7 literes V8-ig terjed (benzines és dízel) főként automata és egyre kevésbé kézi váltókkal kombinálva. Négyféle kabinnal gyártják, melyek ma már a kornak megfelelő elektronikai entertainment berendezésekkel vannak ellátva. Talán a tekercsrugós felfüggesztést lehetne még kiemelni, ami nem volt jellemző ennél a kategóriánál eddig. Többféle teherbírással kínálják jelenleg is. A légrugózás opcionális a 2013-as modellévtől, négy menetmagasság-beállítást kínálva. Az elektronikus menetstabilizáló a 2500-as és 3500-as modelleken alapfelszereltséggé válik. A Ram az első olyan észak-amerikai pickup teherautó, amely kulcs nélküli gyújtást kínál.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése