2023. július 18., kedd

Hummer cabrio

GMC HUMMER EV

 (Hot Wheels)

bemutató

 

A Hot Wheels 2022-es sorozatában jelent meg a modell. Kissé vegyes a kép jön le róla amint kézbe veszi az ember.


A Hummer - első polgári változata a H1 - nem más, mint egy, a civilek számára gyártott HMMWV, azzal a különbséggel, hogy nincs páncélzata, sem fegyverzete, viszont a meghajtás, alváz, karosszéria, felfüggesztés ugyanaz. A karosszérián még a fegyverek rögzítési pontjai is megtalálhatók, ahogy a légi szállításnál használt függeszkedési fülek is. A beltérben azonban már komolyabb változásokat találunk: alapvetően ez már 12 voltos villamos rendszerrel rendelkezik az előd 24 voltjához képest, ezen felül kényelmes, akár bőrhuzatú ülésekkel, hifivel, légkondicionálóval vagy más plusz extrákkal is rendelkezik.

Gyártója az AM General kezdte el árusítani ezeket 1992-től. Két fő jellemzőjük biztos volt: nagyok voltak és sokat fogyasztottak. Bár valakiknek, például Schwarzeneggernek ez nem volt gond, sőt. Ő volt az első H1 tulaj. A későbbi generációk valamelyest finomodtak, és elkezdtek utcai autókhoz hasonló külső jegyekkel rendelkezni (pl. krómok, rendes lámpák). Népszerű lett, a kettes szériát még az oroszok is gyártották, lett még hármas is, de hát minden érdekesség csak véget ér egyszer és a márka 2010-ben átmenetileg megszűnt, annak ellenére, hogy még az amerikai elnök is kipróbált egyet a sajtó előtt. 

 

Közel egy évtizeddel később, némi titkolózás után bemutatták az új korszak első darabját a Hummer EV-t, vagyis az elektromos változatot. Ránézésre a mérete nem csökkent, viszont nem kért üzemanyagot. A kocsi az elődök szögletes formavilágát idézi meg, de már három összesen 1000 lóerős villanymotor hajtja. A GMC (már mint márkatulajdonos) a Hummer EV-t először platós kivitelben mutatta be, ezután érkezett a némileg rövidebb, zárt kombi (SUV). Az elektromos Hummer gyártása 2021 végén kezdődött, és kifejezetten drága autó lett a 110 000 dolláros induló árával, mégis kétéves várólista alakult ki. A gyártása GM a 2,2 milliárd dolláros költségű Detroit-Hamtrack összeszerelő üzemében történik. Jópár extrát is belecsempésztek, mint például egyfajta négykerék kormányzást, alvázkamerákat, adaptív légrugózást vagy a 80 centis gázlómélységet.

 

A sárga, piros vagy fehér színekre festett kisautóra hatalmas kerekeket tettek. Szépek a kerekek és tényleg, a valóságban is ilyen arányúak a nem kis méretű kasznihoz képest. A kaszni formája, arányai teljesen jók, a sárga szín is jól áll neki. A tamponozott lámpák, feliratok körben megvannak és szép pontosak.

 

A bajok a derékvonaltól fölfelé kezdenek feltűnni. A robosztusság megszűnik, mivel az amúgy vaskos "A", és "B" oszlopokat az ablak anyagából mintázták meg, így elvesznek teljesen. Csakúgy furcsa a hátsó üléssor fölött kialakított tető rész, amely szintén átlátszó és az eredetileg ott levő merevítések is csak jelzés értékűek. Azt nem is említve már, hogy szintén ebből az ablakpanelból van a motorházfedél - eredetileg fekete műanyag - rátétje is megformázva. Holott a beltér fekete....

 

A Matchbox is legyártotta a mag a verzióját belőle, de talán ez az autó amerikaibb ezért jobban áll az ottani gyártó imidzséhez. Azért ők is vittek némi vidámságot a raktérbe, ugyanis egy nagyobb méretű - precízen kiformázott - gördeszka hever a platón.




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése