Porsche 718 RS 60 (1969)
High Speed
(bemutató)
Igazi kincsekre is lehet bukkanni néha a kisautóellátóm turkálójában. A 300 forintos ládában kotortam ki magamnak ezt a kis ezüst Porschet. Tulajdonképpen nem is olyan kicsi, hiszen 90mm hosszú vagyis olyan 1/43 méretarányúra saccolom, mivel az alján nincs meg ez az adat. Tulajdonképpen még a gyártó neve is alig látszik a sík alaplapon. Viszont a modell típusát pontosan odaírták.
Valójában a részletes kidolgozása fogott meg leginkább. Megtisztítva és átvizsgálva közelről, ez a véleményem még inkább erősödött, hiszen nagyon szép kidolgozású, részletes, arányos. A beltér, az eredetivel egyező alakú kagylóhéj ülések, a Porsche (ex VW ötcsavaros) felnis kerekek, mind az eredetihez hasonlóak. A gumik recések. A lámpák a helyükön, elől átlátszó műanyag (még a ködlámpa is), a hátsó lámpa kifestve. A Porsche jelvény az elején szintén ott lapul, arányosan, precízen, színesen. A rajtszámok is oda pozicionáltak ahol eredetileg megtalálhatók és olyanok is mint anno. A szélvédőt viszont pótolnom kellett (valószínűleg ezért került a turkálóba), így legalább az is vékony lett. Egyedül a kipufogót hiányolom a kisautóról, mert az viszont hangsúlyos volt erősen.
Akkor most néhány szó magáról az 1959-es Porsche 718-ról. A Porsche 718 a Porsche által 1957-től 1962-ig gyártott egy- vagy kétüléses sport-versenyautók sorozata. A modell a sikeres 550A továbbfejlesztése volt, a karosszéria, a motor és a felfüggesztés javításával. Az autó teljes neve 718 RSK, ahol az „RS” a RennSport (sportverseny) rövidítése, a „K” pedig az autó átdolgozott torziós rugós felfüggesztésére utal. Középen elhelyezett 1,5 literes 142 lóerősmotorja meglehetősen jól mozgatta a könnyű csővázas karosszériát.
Versenytörténet A 718-as az 1957-es Le Mans-i 24 órás versenyen debütált, Umberto Maglioli és Edgar Barth vezetésével. Az autó egy baleset miatt nem tudta befejezni a versenyt. 1958-ban az autó az első helyen végzett az osztályban és a harmadik helyen összetettben Le Mans-ban. A Porsche 718RS 60 Spyder a Porsche több éves versenygépeinek csúcspontja volt akkoriban. Az út minden lépése sikeresebb volt, mint az előző, mivel a Porsche folyamatosan finomította a szerkezetet és növelte a motor teljesítményét.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése