Porsche 911 és Porsche 959
(Matchbox)
átalakítás
Gulfos Porsche volt már terítéken, több kategóriában is. Ehhez csatlakozik ez az újabb példány. Beszéljenek a képek elsőként, majd következhet a háttértartalom.
A Gulf Oil 1901 és 1985 között működött a világ egyik legnagyobb olajvállalataként Pittsburgh-i székhellyel. A vállalkozás 1901-ben indult, amikor a texasi Beaumont melletti Spindletopban felfedezték az olajat. A legnagyobb befektetők a Mellon család tagjai. A Gulf Tower pedig Pittsburgh legmagasabb épülete volt azidőtájt. A Gulf Oil 1941-ben a nyolcadik, 1979-ben pedig a kilencedik legnagyobb amerikai gyártó cég volt. A Gulf Oil Corporation független vállalatként szűnt meg 1985-ben, amikor egyesült a Standard Oil of California-val és mindkettőt Chevron névre keresztelték át az Egyesült Államokban. A Gulf 1990 óta jelentős megújuláson ment keresztül, és a szövetséges üzleti érdekeltségek rugalmas hálózataként fejlődött ki, amely partnerségeken, franchise-okon és ügynökségeken alapul. Nagyon kevés embert foglalkoztat közvetlenül, és eszközei elsősorban szellemi tulajdonból állnak: márkák, termékleírások és tudományos szakértelem. A márka jogait az Egyesült Államokban a Gulf Oil Limited Partnership birtokolja, amely több mint 2100 töltőállomást és több kőolajterminált üzemeltet.
A Gulf a márkás termékek értékesítésének koncepcióját népszerűsítette azáltal, hogy konténeres benzint és jellegzetes narancssárga koronglogóval ellátott szivattyúkat értékesített. Az a vásárló, aki Gulf márkájú benzint vásárol, biztos lehet a minőségéről és az egységes színvonaláról. A Gulf Oil folyamatosan növekedett a két háború közötti években, tevékenysége főleg az Egyesült Államokra korlátozódott. A társaságot vertikálisan integrált üzleti tevékenysége jellemezte, és az olajipar teljes spektrumában tevékenykedett: kutatás, termelés, szállítás, finomítás és marketing. Olyan kapcsolódó iparágakban is részt vett, mint a petrolkémia és az autóalkatrészek gyártása valamint jelentős kereskedelmi és műszaki újításokat vezetett be. Kiterjedt kutatási és termelési műveletei voltak a Mexikói-öbölben, Kanadában és Kuvaitban. A vállalat jelentős szerepet játszott a kuvaiti olajtermelés korai fejlesztésében.
Az 1960-as években a Gulf Oil volt az NBC News különleges eseményeinek elsődleges szponzora, különösen az Egyesült Államok űrprogramjával kapcsolatban. A logó még a hálózat által sugárzott minden különleges esemény és tudósítás elülső, kereszt alakú asztalán is megjelent, a Gulf főtámogatója volt Walt Disney Wonderful World of Color című filmjének is, amelyet az NBC is sugárzott.
A Gulf Oil leginkább az autóversenyzéssel való kapcsolatának szinonimája volt, mivel az 1960-as években és a '70-es évek elején híresen szponzorálta a John Wyer Automotive csapatát. A Ford GT40-hez és a Porsche 917-hez társított világoskék és narancssárga színséma az egyik leghíresebb vállalati versenyszín, és a Gulf által szponzorált más versenycsapatok is lemásolták. Népszerűsége nagyrészt annak tudható be, hogy az 1971-es Le Mans című filmben Steve McQueen karaktere, Michael Delaney a Gulf-csapatban küzd. A film és az abban szereplő autók, szponzorok népszerűsége és a filmben viselt Heuer Monaco további reklámja okán a TAG Heuer kiadta az óra limitált kiadását Gulf logóval. és színekkel. Ugyanebben a korszakban a Gulf Oil a McLaren csapatot is szponzorálta a Bruce McLaren napjaiban, amely papaya narancssárga színt használt Gulf kék felirattal.
A Gulf számos világszerte működő leányvállalatától megvált, a Gulf márkájú töltőállomások többségét a Chevron vette át, végül 1997-ben a hálózatot eladták a Shellnek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése