2021. július 31., szombat

Emory's 356

 Porsche 356 Outlaw

(Hot Wheels)

bemutató


A Porsche ezzel a modelljével is versenyzői sikereket kívánt fölmutatni, lévén egy-egy győzelem az eladásokat is megdobja, így van ez már amióta versenyzésről beszélhetünk. A Gulf támogatása csak emelt a kocsik megjelenésén, sőt a két cég neve valamelyest már egybe is forrt annak idején, nemcsak a versenypályák világában.

A - még éppen Ausztriában működő - Porsche cég, a 356-os modelljét 1948-ban jelentette meg. A kézzel összeállított kocsik gyártása azonban időközben Stuttgartba került át, ahol 1965-ig gyártották őket ("A", "B", és "C" evolúciós kódjelzésekkel), egyre finomodó technikával, és szépülő karosszériával. 1,1 literes boxermotoros, hátsókerék hajtású, leginkább kétszemélyes, még osztottszélvédős, lapos sportkocsiról beszélünk, amelyik nyomokban még (VW) Bogár elemeket is tartalmaz. Kemény 34 lóerő mozgatta a mindössze 585 kilogrammos kocsit, amelyik akár a 134 km/h sebességet is elérte. Négy méter körüli hossza igen fordulékonnyá tette, bár a farnehéz viselkedése miatt sokan nem szerették. Valójában tudni kellett vezetni, az ilyen elrendezésű autókat. Háromféle változatban volt kapható (CabrioletSpeedster, Roadster).

Speedster

A sportos forma, jó teljesítmény/súly arány következtében természetszerűleg a versenypályákon is rögvest megjelent. Az 1951-es Le mans-i versenyen ez a modell volt az egyetlen német autó amelyik be tudta fejezni a versenyt. Az alu karosszériás gép megnyerte az 1.1 literes alatti kategóriát és összetettben a huszadik lett, ami egy debütáló cég, új modelljével elérhető egyik igen komoly siker.

Korábban már bemutattam egy hasonló 356-ost, de ott nem tértem ki a nevében szereplő Outlaw hátterére, de fontos adalék, így most pótolom.

 



Outlaw

 A történet 1996-ban kezdődik, amikor Rod Emory és felesége megalakította az Emory Motorsports nevű tuningcéget. Kizárólag Porschekkal foglalkoznak. A tuning szó talán kevés is annak kifejezésére amit ők művelnek. Ugyanis - más, hasonló cégek mellett - leginkább 356-os és 911-es Porschék (át)építésével foglalkoznak. Mai anyagokból, mai technikával Porsche alkatrészekből a lehető legjobb sportkocsikat építik meg. Összeválogatják a megrendelő igénye szerinti komponenseket és abszolút egyedi modelleket állítanak elő. Eddig több, mint 170 általuk megalkotott Porsche gördült ki tőlük.

Az első - és az originál - kategória az Outlaw, amikor eredeti acél karosszériába készül a kocsi. A következő fokozat az Emory Special, amikor már a kaszni vonalaiba is belenyúlnak, átalakítják, kiegészítik. A csúcskategória az Emory RS, ahol már nincs korlátja a fantáziának. Egyedileg készített kasznikba kerülnek a legjobb technikák. Természetesen a futómű, a beltér és a motor sem maradhat érintetlenül egyik kategóriában sem, a Porsche szintet tartva vagy meghaladva az egyéni igények és a kocsi adta lehetőségek szabnak csak határt.

 


 
 

A Hot Wheels az Emory által készített Outlaw szintet modellezte meg, igen kiváló modellje vonzza a gyerekszemet (is), ami nem kevéssé köszönhető a Gulf színeinek.  Feltűnő és egyértelmű színű, elegánsnak is mondható, korabeli hangulatot árasztó sportkocsit látunk. Minimális, de korhű matricázást raktak rá. De hogyan? Tele van kisebb nagyobb tamponálási pontatlanságokkal, mintha a festék lett volna kevés, vagy a tampon volt kopott. Elég feltűnő helyeken is látszanak még a hibák, annak ellenére, hogy néhány helyen korrigáltam már.




Az arányos, szép formájú kisautó nagyon hozza az eredeti gép hangulatát. A lámpák, a hűtőrácsok, a kilincsek mind a helyükön vannak. A kerék a kaszni vonalán belülre esik, mint a gyári autóknál. Bár, mivel versenyautóról van szó kijjebb is kerülhettek volna. Az ablakok - természetszerűleg - kicsik és ekkora méretben már kellően torzítanak is ahhoz, hogy a belsőt jobban szemügyre vehessük. Talán ezért is, belül nem vitték túlzásba a részleteket.



A kerekei talán kicsit szélesebbek a kelleténél és a felni sem annyira autentikus, de ez nem feltűnő, amúgy meg bármilyen kerék is felkerülhet egy egyedi versenyautóra. Az alja is nagyjából ki van munkálva, tisztán látszik a motor elrendezése, sőt még a közös kipufogódob is (ebben nem vagyok biztos, hogy tuningmegoldásoknál ilyet alkalmaznak) meg van mintázva amiből két kipufogócső vezet ki. Ezek vége fölülről is látható.



Szummázva, amit látunk, az nem egy régi, hanem egy frissen épített autó modellje, ami semmit sem von le az értékéből, sőt. Verdabörzés ajánlott kisautó, szép darab, kellően tuning, kellően mai is, de koridéző, hangulatkeltő, tehát nem hiányozhat a vitrinből és a Porsche sorból sem. Mellesleg olyan kívánatos az átalakításra is...








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése