Dodge Coronet 1959 (Police Car)
(Matchbox)
bemutató
Igyekeztek több bőrt is lehúzni a formás kis autóról ebben az esetben is, így rendőrautó verziókként dobták piacra. Pedig akadt belőle civil változat is bőven.
2019-2022 között kínálta magát a szépen formált kisautó több színben is, társai a fekete, fehér-kék, piros, rózsaszín (ez éppen tűzoltófőnöknek titulált) és fehér rendőrváltozatok. Természetesen a hozzájuk tartozó valós vagy kitalált dekorokkal. Ennél a példánynál maradva a dekoráció valamilyen nemzeti park járőré. Nincs túlzásba tolva, éppen a mutatós sávba tartozik. Itt kell megemlíteni az első sárvédőkön levő ezüstös Coronet feliratot amely csak nagyítóval látható. Így nézve, bámulatosan precíz a nyomdatechnika.
Ez a szigorú kerék nagyon jól illeszkedik a kocsik stílusához. Oldalról. Mert ha már máshonnan nézzük, akkor ezek az ormótlan széles kerekek teljesen agyonütik a látványt és ortopéddá degradálják az egész kocsit. Persze jól gurulnak, és ez egy selling point... Érdekesség, hogy fűstszínű vagy átlátszó ablakokkal szerelték őket így a villogó is ugynaz a színtelen anyag. Én pirosítottam be ennél a kocsinál, hogy azért kinézzen már valahogyan. Ez vonatkozik a lámpákra is.
A beltér szép halványszürke, ami a kocsi pasztell színéhez remekül illeszkedik. Kidolgozása megfelel az átlagnak, semmi túcicomázás nem látható kívülről. A kisautó az ötvenes évek amerikai autóinak világát tökéletesen hozza, jó hogy fölélénkült a Matchbox ezen kort bemutató modelljeivel.
A Dodge Coronet negyedik generációját mintázták meg, annak is az utolsó gyártási évéből. A D-501 néven is hívott modell 1957-ben került a közönség elé kétajtós, négyajtós, kombi és kabrio változatokban. Mondhatjuk, hogy hozta az akkori amerikai átlagautós megjelenést, teljesítette az átlagautós elvárásokat. De semmi extra. Szolgálati autónak például kiváló volt. 3,8 / 5,3 / 5,8 literes V8 motorokkal kínálták, ami akkor mindenre elég volt bőven. A 340 lóerős motor a rendőröknek is elég volt. Felfüggesztése még laprugós hátul, de elöl már torziós. Érdekessége, hogy 13 féle áttételű hátsóhíd álltb rendelkezésre, a céloknak illetve a kézi vagy automata váltók igényeinek megfelelően. Dobfékek lassították a mindössze 15-ös kerekeket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése