2023. augusztus 18., péntek

Vegyesházasság

 Ford Transit & Motorhome

(Matchbox & Majorette)

átalakítás


Nem tudom, hogy mennyire illő keresztezni egy franciát egy angollal, de talán ebben az esetben ez tolerálható. Itt ugyanis egy öszvér készült, ami nagyjából fele-fele arányban tartalmaz az angol illetve a francia gyártók modelljeiből, de ha az eredetieket vizsgálom, akkor is hasonló eredményre juthatunk.

 

 

Az MB66-os sorozatszámú Ford Transit kisteherautó volt az egyik áldozat donor. (A Transitológia itt olvasható) Erről a kisautóról már volt szó hiszen anno "fölhajtottam" a leengedett oldalplatót, hogy normálisan nézzen ki. Most még durvábban nyúltam hozzá. Kettévágtam a fülke mögött az egész kisautót. A fülke-plató szétválasztása még indokolható is simán helyből, de a padlólemez szétvágása már magyarázatra szorul. A két modell tengelytávja ugyanis nem egyezett, volt benne pár milliméter differencia. Tehát a padlólemez is kettévált. A hátsó részből ki kellett műteni a belepréselt tengelyt (ez éppen a préselős érában készült), ez a kerekekkel együtt elindult a másik padlólemez hátsó felén levő futómű lecserélésére. 


A bódé  a Majorette lakóautójából érkezett. Erről a kisautóról már volt szó korábban, akkor csak egy felújítást kapott az a példány. Ennél a darabnál nem voltam elnéző, az Iveco  fülkére többé nem volt már szükségem, így kivágtam a rendszerből. A megmaradt doboz elejét kétoldalt elöl lelemezeltem, így jobban tud majd illeszkedni a Transit fülke hátuljához. Ezen túlmenően az eredetileg nyíló ajtót a hátsó oldalon megszüntettem. A bejáratot oldalt alakítottam ki, ezáltal erősen megfiatalodott a lakórész. A nagy első-fölső "üveges" részt is lecsökkentettem, így maszkolással csak egy kis ablaknyi rész maradt meg belőle.

 A hátsó falon is történt még némi egyszerűsítés, ezek részben fölöslegessé vált lukak eltüntetéséből részben az egyéb kiálló dudorok megszüntetéséből álltak. Az izgalmas rész ezután következett: a padlólemezek átalakítása és párosítása. Az alapvető követelmény volt, hogy a kész kombinált padlólemez alulról illeszthető legyen. Erre azért volt szükség, mert mindkét kisautó esetében pont ez a rész volt a kaszniba beakasztós füllel ellátva. Ezeket a füleket a Ford padlólemez elejéről illetve a másiknak a hátuljáról le kellett műteni. Miután a Matchbox kerekeket beillesztettem a Majo tengelytartó tüskékhez, a rögzítő rugót is kissé módosítani kellett, hogy a helyén tudjon maradni. Tehát most ott tartunk, hogy van két kasznielemem és két padlólemez darabom. A tengelytávot egyértelműen a kaszni határozza meg. Viszont mivel két különálló egység és külön lesz festve, ezért nem lehetett még őket összeragasztani. Így csak ideiglenesen rögzítettem egymáshoz a feleket, hogy a két padlólemez egymáshoz való viszonyát rögzíteni tudjam egy pótdarab beragasztásával. Miután a pozicionálás megtörtént komolyabban is egymáshoz rögzítettem a padlólemez darabokat, majd egy egységes fekete színt kapott a Matchbox-Majorette öszvér.


A dekoráció teljesen fantázia műve, részben korábbi részben új dekorációs hangulati elemek fölhasználásával. Kapott a tetőre napkollektorokat is illetve az oldalsó kitekerhető napernyő imitációt (omnisztor) is fölragasztottam. Azért, hogy az összképet még egy kicsit tuningoljam, egy szörfdeszka is került a kocsi oldalára rögzítve.

 

 

 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése