A Transitok egykoron, közben és ma
A generációk bemutatása Matchboxokkal
A Ford Transit modelljei nem kevésszer szerepeltek már itt a blogomon. Hol csak bemutatva, hol átalakítva, hol pedig egyenesen világelsőként. Mindig szerepelt a leírásban, hogy hányadik generáció, de sokszor talán zavarosnak is tűnt mindez. Most pedig, ez a mai bejegyzés egy kiváló alkalom arra, hogy rendberakjuk a Ford Transitok különböző generációit a Matchbox kisautók segítségével.
Kezdjük mindjárt ott, hogy a Transit história első darabja sem egészen egyértelmű. Történt ugyanis, hogy a Ford 1953-ban elkészítette (talán a VW T1 furgon-busz és mindenes sikerének hatására) a saját furgonjukat FK1000 (Ford Köln 1000 kg teherbírás) kód alatt. Ezt Taunus Transitnak hívták már a kereskedésekben és nem nagyon tűnt ki formájával az akkori autódizájn trendből. Talán próbaként jelentették meg, bizonytalankodva a sikerben, ezt ma már nem tudjuk, de tény, hogy a kocsi kevéssé ismert és kevés is van belőle. Szemben például a Volkswagennel vagy a Mercedessel, de még akár az Opel Blitz-cel is. Az alábbi felsorolás tűnik a legbiztosabbnak, mivel léteznek más elvek szerinti sorbarendezések is, azonban ott - eléggé furcsa módon - az alváltozatokkal is hizlalják a sort, így lehet például a mi 6. generációnk mások listájában a nyolcadik.
Kezdjük mindjárt ott, hogy a Transit história első darabja sem egészen egyértelmű. Történt ugyanis, hogy a Ford 1953-ban elkészítette (talán a VW T1 furgon-busz és mindenes sikerének hatására) a saját furgonjukat FK1000 (Ford Köln 1000 kg teherbírás) kód alatt. Ezt Taunus Transitnak hívták már a kereskedésekben és nem nagyon tűnt ki formájával az akkori autódizájn trendből. Talán próbaként jelentették meg, bizonytalankodva a sikerben, ezt ma már nem tudjuk, de tény, hogy a kocsi kevéssé ismert és kevés is van belőle. Szemben például a Volkswagennel vagy a Mercedessel, de még akár az Opel Blitz-cel is. Az alábbi felsorolás tűnik a legbiztosabbnak, mivel léteznek más elvek szerinti sorbarendezések is, azonban ott - eléggé furcsa módon - az alváltozatokkal is hizlalják a sort, így lehet például a mi 6. generációnk mások listájában a nyolcadik.
1. generáció, 1965-1978: az első csőrös változat, amiből volt hosszított orrú is
6. generáció, 2013- : modern megjelenés, nagy hűtőmaszk, magasra helyezett lámpák, finom élek mindenhol
Csak annyit hozzá: 0 generáció a Taunus motorjaival 1,5 1 generáció 2, és 3-as ugyanaz a padlólemez és futóművek csak a 3. első futó más.
VálaszTörlés