2020. november 9., hétfő

Generációs különbségek

A Transitok egykoron, közben és ma
 
 A generációk bemutatása Matchboxokkal
 

A Ford Transit modelljei nem kevésszer szerepeltek már itt a blogomon. Hol csak bemutatva, hol átalakítva, hol pedig egyenesen világelsőként. Mindig szerepelt a leírásban, hogy hányadik generáció, de sokszor talán zavarosnak is tűnt mindez. Most pedig, ez a mai bejegyzés egy kiváló alkalom arra, hogy rendberakjuk a Ford Transitok különböző generációit a Matchbox kisautók segítségével.
Kezdjük mindjárt ott, hogy a Transit história első darabja sem egészen egyértelmű. Történt ugyanis, hogy a Ford 1953-ban elkészítette (talán a VW T1 furgon-busz és mindenes sikerének hatására) a saját furgonjukat FK1000 (Ford Köln 1000 kg teherbírás) kód alatt. Ezt Taunus Transitnak hívták már a kereskedésekben és nem nagyon tűnt ki formájával az akkori autódizájn trendből. Talán próbaként jelentették meg, bizonytalankodva a sikerben, ezt ma már nem tudjuk, de tény, hogy a kocsi kevéssé ismert és kevés is van belőle. Szemben például a Volkswagennel vagy a Mercedessel, de még akár az Opel Blitz-cel is. Az alábbi felsorolás tűnik a legbiztosabbnak, mivel léteznek más elvek szerinti sorbarendezések is, azonban ott  - eléggé furcsa módon - az alváltozatokkal is hizlalják a sort, így lehet például a mi 6. generációnk mások listájában a nyolcadik.

0. generáció, 1953-1965: Taunus Transit, amiből a Matchbox nem készített modellautót

1. generáció, 1965-1978: az első csőrös változat, amiből volt hosszított orrú is
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjPeeg5cnqc8ngjvtuQR1KJVoQ1yUI6rDhBTir9jEnkxrylmdLA6oFVP2M03voMpOXNSXHeSG7_5nHjulUsFC17DOPQaE0HB3KcO1ElkpOO8Kmn6noqOOkSttYuqMY7kGyAWw3Y-DKPNDE/s1600/07.jpg


2. generáció, 1978-1986: az alapforma maradt, de egyszerűsítettek a részleteken, kissé szögletesebb lett a kocsi
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiLDD8ZHit89_OKhpDMeO03Un2TCU2fTeQxCEq8zlNhmmzgRsK3CmZrkP-NlLK-NoLT12dj5cKmQSr-86Mtx-Ju2koAIXfd0b5tcUZc4jX_u28DRer1Vj99Vxpkgj9MUR9A5vgUXzeLBf0/s1600/04.jpg


3. generáció, 1986-2000: az áramvonalasság megjelenik, nagy első ferde homlokfelülettel
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiXjtPrDNNZVK4YrnsPWwhEME26aa8mhi2ncjy88I3O5RXdK3znX0o7nBAOktA0hygdZ383mr1VLZDQaoNYtn86iw5r8OVeJ4xEb6dFSLfoDsWYFkc9YE_F6dXp_UYvWTJXjnienHlJ1r1C/s1600/02.JPG


4. generáció, 2000-2006: a homlokfelület homogenitását élekkel, dudorokkal törik meg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgeGEGM-Qy0N4nc-1F2U2E1gPB23Y38SoRFhAsU7ARhHaurVhyphenhyphenQG8uGf0ntPmczo1OFUXVH5J4vd4s1nPkJ81kHo-3ZxnzP14quMbLUpAh1yAazpZxUlXeidhbG65xhi6F-a_d3Auv-uk4/s1600/01.JPG



5. generáció, 2006-2013: a függőleges lámpás, no comment

 
 

6. generáció, 2013- : modern megjelenés, nagy hűtőmaszk, magasra helyezett lámpák, finom élek mindenhol
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


1 megjegyzés:

  1. Csak annyit hozzá: 0 generáció a Taunus motorjaival 1,5 1 generáció 2, és 3-as ugyanaz a padlólemez és futóművek csak a 3. első futó más.

    VálaszTörlés