Ford Transit Mk5
(Matchbox)
átalakítás
A Matchboxpark történetében már megesett olyan, hogy a bemutatott kisautón levő dekoráció magát a blogot (is) reklámozta, keverve híres márkák valós logóival. Jelen esetben is erről van szó.
Ha cég van, akkor kell a céges
kocsi is, ami egyrészt (főképpen a mi esetünkben) reklámhordozó, a valóságban
viszont áruszállító. Természetesen, a valóságban a hajócsipkék szállítása nem
igényel (még) akkora szállítókapacitást, amit egy Ford Transit biztosítani
képes, de az én munkaasztalomra éppen begurult egy matt fekete kis Transit,
aminek színétől szabadulni szerettem volna. De akkor milyen színű legyen? Itt
jött a képbe éppen akkor, az ismertségre vágyó startup, a maga pasztell
kékeszöld színárnyalatú megjelenésével. Ismét eljött a korábbi gondolat: a
valóság és a modellvilág kombinálása.
A Transitokról már volt szó
a nagyon régi az újabb a még újabb változatokban egyaránt. Ez az 5. generáció (ha a fészlifteket nem számoljuk) viszont még nem szerepelt, tehát
itt az alkalom a rövid bemutatására, elsősorban a változásokat említve. 2006-2013 között gyártották, az elődjéhez
képest kívül-belül megújítva. Frissült a motorkínálat is, a 2,3 literestől egészen
a 3,2 literes mexikói változatig.
A függőleges elrendezésű fényszóróegységekről lehet leginkább felismerni ezt a szériát
Szögletes ez is hátulról, mint minden rendes furgon manapság
A Matchbox ezt a kisautót 2006-ban jelentette meg. Népszerű modell, nagy példányszám és rengeteg szín- és dekorvariáció jellemezte. Az elődje (1986-os kiadás) is hasonlóan népszerű cipőben járt ebben a tekintetben, bár a valóságban még volt ott egy köztes változat is, amit viszont a cég nem modellezett le. Sebaj, más cégek ezt megtették.
Nézzük mit tud a mi kisautónk! Átnézve alaposan igazán rosszat csak az öntés pontosságáról lehet mondani, mert minden más kitűnő rajta. Az öntési élek viszont néhol eléggé látszanak és jobban megfigyelve zavarólag hathatnak. Ezen némi csiszolással lehetett javítani valamelyest, de akár az én példányom egyedi problémájaként is felfogható. Amúgy a kaszni szép, vékony struktúrájú, kellően részletezett, arányos, jobban közelíti a valóságot mint az elődje. Az oldalán is megvan minden él és törésvonal, ami a valóságban is létezik. Tükör, zár, kilincs, hűtőrács mind ahogy az igazinál, szépen áthozva léptékhelyesen. Ritka az ilyen, ebben a léptékben.
A hat vastag széles küllő a felniken a nagyon sportos benyomást kelti, ami vizuálisan kellemes látvány, de a valóságban a furgonoknak igen kis ezreléke fut ilyen keréken. Ez nem hiba, mert szebbé teszi a kisautót. Az ablak kiképzése szép vékony, az ablaktörlő megmintázása korrekt. És itt találunk rögtön egy technikai újdonságot is a matchbox és általában az 1:6x és akörüli kisautók világában. A belső visszapillantó tükröt eddig csak a szélvédőre karcolva/mintázva lehetett látni bárhol ebben az érában. Itt azonban megtört a jég és a szélvédőn belül önálló egységként jelenik meg. Rendesen befordítva a vezető felé, 3D kiképzéssel. Nagy pirospontot érdemel. Ezen a panelen vannak az első fényszórók is az indexlámpákkal, szépen megformázva. Természetesen szétszerelés utáni állapotban a beltéren továbbhaladva a háromszemélyes fülke kidolgozását csodálhatjuk meg. Látszik rajta, hogy aki készítette, igazán odafigyelt és szeretettel alakította ki.
A hatágú könnyűfém felni nem mindennapos az ilyen munkaeszközökön
Valóságban nem nagyobb a régi, sőt!
A lámpaelrendezés nem sokat változott a Transitok evolúciója során
Majdnem tökéletesen. Megformázta a balkormányos műszerfalat, a tárolórekesszel a tetején pontosan ahogy a valóságban, tett bele egy szép kormányt is. Kialakította a közepesen elnagyolt alakú üléssort, azonban itt négy (vagy inkább három és kétharmadnyi) ülést szoborkodott bele. Na itt túltolta, nem kicsit. A valóságban max három ülés lehet elöl ebben a kocsiban. Kár érte, mert ez pont látszik is. Lehet, hogy kompenzációként viszont a nem látható hátsó raktérben eleresztette magát és valóban berendezte a rakteret. Került bele jópár doboz, utazás közbeni szétszórt rendetlenségben, egy molnárkocsi szintén bedobva (az ilyet, meg a rakományt azért már manapság rögzíteni szokták a beépített acélszemekhez), és ami a nagy geg az egészben: egy kutya pihen bent a platón (easter egg = meglepi). Nagy kár érte, hogy nem látszik, mert ismét egy brilliáns megoldás.
És igen! Ott pihen a kutyus, amíg a gazdi dolgozik
Úgy ül, mintha meg lenne rakodva sok nehéz teherrel, pedig csak néhány ládányi Imeli Lace hajócsipke van benne (+ a kutya)
A kontúr és a részletek is változtak az idők során. De csak éppen hogy.
Ez itt a reklám helye!
Ez itt a reklám helye!
Egy grafikai megjelenítési változat (kísérlet)
Még mindig van mit nézni rajta
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése