Dodge
(Majorette)
átalakítás
A cím magyarázatául: réges-régen az akkori még ritkának számító szilárd burkolatú - népiesen makadám (McAdam feltaláló neve alapján) - utakra felhordott sarat az úgynevezett útkaparók távolították el és ők simították el az úthibákat, kátyúkat is, természetesen még kézi erővel. Kijavították az aszfalt (kátrány) hiányosságait, hogy a szekerek és a némely gumikerekű járgány kényelmesebben tudjon gördülni rajta. Mai utódja a Közútkezelő, akinek a honlapján pontosabban is le van írva a szakma története.
Ez a kisautó is ennek a szakmának a "szerszáma". Egy közútkezelő rengeteg féle járművet. eszközt, gépet alkalmaz, hogy a közlekedésre szánt aszfaltcsíkok és szorosabb környezetük rendben legyen, a célnak megfeleljen. Az utak állapotától kezdve a táblákon és felfestéseken át egészen a hófogó rácsok kihelyezéséig nagyon sokrétű munkáért felelősek, amiből mi csak egy sárga villogóval és feltűnő táblákkal ellátott járművet vagy járműcsoportot látunk, ami éppen kissé akadályozza/korlátozza a továbbmenetelt. Egy ilyen kiszolgáló járművet készítettem a Majorette generál pickupjából.
A hatvanas évek közepén készült kisteherautó D100 kód alatt futott. 2,8-7 literes sorhat illetve V8 motorokkal árulták, 3-4 fokozató kéziváltóval vagy egy automatával
A
Majorette a Dodge pickupját igen sokféle változatban kiadta, sok bőrt
lehúzott róla kempinges, furcsaszínű, autómentő, (katonai)ponyvás, sárgavillogós, kékvillogós, stb.). Annak ellenére, hogy nem egy jellemző kocsi az eredeti
sem. Eléggé nagyvonalúan mintázta meg, léptékében sem igazán illeszkedik az európai alapú Majo kisautókhoz. Kerekeit lecseréltem a primitív eredetiről egy kicsit terepesebbre. A narancssárga üvegezés nem szerencsés, de hát tudjuk, hogy a villogónak is olyan színűnek kell lennie...
Érdekessége, hogy a homlokfala kétféle változatban is létezett, ez itt a duplalámpás, de szimpla kereklámpás is kapható volt. A felújítás során kapott új villogókat, CB antennát és autentikus dekorációt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése