Dodge Tractor Cab and Articulated Horse Van
(Matchbox)
átalakítás
Régóta vágyott kisautó-szerelvény került hozzám nemrég, nem is olyan rossz állapotban. De azért a felújítás erre is ráfért. A szokásos módon el kellett döntenem, hogy eredeti állapot legyen belőle vagy valami más. A „vagy valami más” mellett döntöttem.
A Matchbox 1967 -ben jelentette meg a kínálatában K-18
kóddal Dodge
Tractor and Articulated
Trailer Horse Van néven a
nyergesvontatót egy nagyon szép grafikájú dobozban, és elég sokáig, 1973-ig tartotta a kínálatban. Tulajdonképpen King Size kategóriába sorolandó ám mégis a
hagyományos méretű személyautókkal kompatibilisnek tekinthető méretű szerelvény
igen szemrevaló. Piros, már ismert Dodge vontat egy barnás-bézs színű lószállító félnyerges
utánfutót. A piros műanyag kerekekkel (a hátsó két tengelyen levő kisebb
átmérőjűekkel) nagyon "gyerekszem vonzó" kis játékszer volt annak idején is. A két ajtót
rámpát kinyitva a pótkocsin „kisétálhatott” a három-négy akár fekete ló is a kocsiból. A platókat kis bütyök tartja a helyén becsukott állapotban. Mindkét
egység szépen kimunkált sok részlettel és finomsággal szolgál. Talán egyetlen
negatívuma, hogy a két egység össze van szegecselve gyárilag, így külön nem játszhatóak. (Bár a letámasztólábak az utánfutó alján azért ott vannak)
Másrészt viszont ez szolgál előnyéül is a hosszú távú használat tekintetében,
hiszen nem tűnik el az egyik rész a másik nélkül…
A félpótkocsi elején egy hatalmas
ablak alatt még valamiféle személyzeti kabin is kialakításra került, ahol
elméletileg a ló kísérő személyzete utazhatott, pihenhetett. Az utánfutó hátsó
részében pedig egy elválasztó műanyag biztosította a lovaknak a
helybenmaradást. A második kiadásnál az utánfutó narancssárga lett és már a
Super Kings sorozat új, gyors kerekein gurult tovább a szerelvény. Nagyon szép kis részlet a vontató fülkéjének tetején levő kürt páros. Igen jó részletességgel sikerült megtervezni és kivitelezni. Stabilan a helyén van, mert szegecs az alja és a fülke ablakát is a helyén tartja. Merthogy más nemigen tartaná meg a szép vékony zöld fülkeüvegezést, ugyanis a beltér lemaradt. Ez gyakorta előfordult akkortájt, sajnos még ebben a méretben is.
Ló vagy lóerő. Miután a kérdés
eldőlt, rájöttem, hogy tulajdonképpen olyan túl sok eltérés nincs is a két
sportág között, a szükséges kellékek szállítása, megjelentetése tekintetében.
Mindkét esetben szállítani kell a sporttársat, a lovat vagy az autót illetve a
hozzájuk tartozó felszereléseket és a szükséges személyzetet is. Tehát nagy
átalakításra nincs szükség ez esetben. A vontató színét meghagytam, az utánfutó
meg egy ezüstös-grafitos árnyalatot kapott a korának megfelelő anyaghasználati trend
szerint. A belteréből kivettem az elválasztó részt és egy beleillő padozatot
készítettem. Szerény dekorációt kapott illetve kerestem egy piros,
versenydekoros Porschét bele.
A korabeli prospektusban nagyon szép kis rajzolt ábrákkal mutatták be a modelleket. Sajnos a lovak hamar szétszaladnak és csak a kopott szállítójármű marad meg az utókornak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése