Mercedes CLK Convertible
(Matchbox)
felújítás
Nem ritka az autógyárak azonfajta gondolatmenete, hogy két modelljükből csinálnak újat. volt már ilyen a BMW-nél is, így most a Mercedes ilyen alapon létrejött modellje került elénk. A Mercedes-Benz által 1997 és 2010 között gyártott közép- vagy belépő szintű luxuskupék és kabriók sorozatába tartozik a négyüléses CLK kabrio (angolosabban: convertible). Bár formatervezése és stílusa a nagyobb E-osztályból származott, a mechanikai alapok a kisebb C-osztályon alapultak, így valahol az SLK és a CL kupék közé pozícionálták és egy vélt vagy valós piaci rést fedett be a Mercedes-Benz számára. Bár a C-osztályon alapul, stílusjegyei, motorja és árkategóriája közelebb áll az E-osztályéhoz, így egyesek azt hiszik, hogy a CLK az E-osztály kupéváltozata.
A Michael Fink tervezte első generációt 1997–2003. között forgalmazták. Kezdetben két változat volt elérhető: a négyhengeres CLK 200 (136 lóerős erőforrással) és a négyhengeres kompresszoros CLK 230 Kompressor 193–197 lóerős teljesítménnyel, később a kabrióval és a hozzá tartozó 218 lóerős (3,2 literes V6) motorral bővült a kínálat. Alapfelszereltsége a 6 fokozatú kézi sebességváltó. Természetesen hátsókerék hajtású volt mindegyik még. Minthogy Mercedesről van szó a dízel erőforrás sem maradhatott ki a sorból, ebből háromfélét is kínáltak hozzá. A 2000-es modellévre kisebb arculatfrissítés történt, Tiptronic automata sebességváltót kapott az új lökhárítók és oldalszoknyák mellé.
Természetesen a mercedes házi tuningcége az AMG ezt sem hagyta érintetlenül és elkészítette a CLK 55 AMG Cabriolet-et 5,4 literes V8-as 342 lóerős motorral. Egy kabriót!
A második generációt 2003–2010. között gyártották. Itt már többféle V6-os és V8-as motor is feltűnt a palettán. A kabrió CLK modellek háromrétegű elektromos puha tetővel rendelkeznek, amely távirányítóval működtetve 20 másodperc alatt nyithatók-zárhatók. A kabriómodelleket eredetileg a Karmann gyártotta Osnabrückben 2003-ban, de a gyártást később a németországi Brémába, 2004-ben helyezték át. A CLK bemutatása egyben a Mercedes belépését is jelentette a középkategóriás kupék piacára. A sportos SL-osztályú kabrióknál olcsóbb első generációs CLK kabrió volt a valaha kínált legsikeresebb Mercedes-Benz kabrió; 1999 és 2003 között 41 520 darabot adtak el az Egyesült Államokban, és több mint 115 000 darabot adtak el szerte a világon.
A Matchbox kisautója tudja amit neki tudnia kell ebben a szegmensben. Jól modellezett forma, helyükön levő részletek. Még az ablak sem túl vastag, a kerekek is szépek, ide illőek. A beltér különösen szép lett, a kormány szépen kiformált, még a műszerfalon is megjelennek a részletek. A felújítás során egy elegáns metálfekete színt kapott, a belteret pedig egy halvány bézs színre módosítottam. A hűtőrács matricából készült mivel az eredeti már hiányzott belőle.
Az 1/60-as léptékű modellt 199-2005 között lehetett megszerezni a sorból, számos szép színből válogatva. Még egy matricás oldalú sárgaüléses változat is létezett, kontrasztként a szépekkel. Sokféle kerék volt alatta, de tulajdonképpen mindegyik megfelelő, a korra jellemző.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése