BMW 323i Cabrio
(Matchbox)
átalakítás
update
Kezdjük az elején. A két hozzám került rom tényleg elhasznált volt. Szétszedve őket - plusz még egy harmadikat is, de az egy külön történetté kerekedett - egy komplett alkatrészmátrix rajzolódott ki előttem. Érdekesség, hogy az alvázak sem belül sem kívül nem voltak egyformák, eltértek a részletekben.
Izgatta a fantáziámat ez a kocsi, mit is lehetne kezdeni vele, hiszen a tökéletes állapotú eredeti (v1.0) már bent figyel a vitrinemben, tehát valami másnak kell következnie. Az egyik kedvencem a BMW, így tudtam, hogy a kabrió kialakítás náluk nem egyfélét jelent, hanem egy variálási lehetőséget ebben a kategóriában. Olyannyira, hogy még négyajtós verziók is készültek, ami azért már komoly riadalmat kelthet egyes jóérzésű BMW fan-eknél. Annyit még tudni kell az eredeti kocsikról, hogy nem a BMW gyárban hanem Baur autóépítő cégnél, a gyár kisszériás modelljeit gyártó alvállalkozójuknál készülnek.
Lehet ilyen kabrió vagy olyan, lényeg, hogy mindnek ugyanaz a kocsi az alapja. Az én egyik változatom a teljesen elhagyott tető esete. Ebben az esetben még a bukókeret (esetleg másképpen megfogalmazva a „B” oszlop) is hiányzik. Mint az igazinál, a valódi kabrió érzést ez a változat biztosítja a legjobban. Az én példányomnál sem volt túl nagy munka a bontás. Finoman el kellett távolítani a még meglévő, de megtört tetőelemeket és tulajdonképpen kész is voltam. Kapott egy sötétkék festést valamint a belső terét javítottam fel, kissé talán jobban a valósághoz illő kárpitszínnel. Kapott egy új szélvédőt a karcos régi, sárga helyett, újrafestettem a kerekeit és máris egy új változat (v2.0) jött létre.
Az én pickupomnál ezért egy platót kellett csinálni (mint már korábban is megesett velem). De ehhez előbb a meglévő csomagtér fedelet vágtam ki a helyéről. A kerékíveknek szerencsére nem kellett nagyobb magasítást csinálni. Pontosabban úgy alakítottam ki a szinteket, hogy ne kelljen ebbe belebonyolódni. Sokkal lejjebb a plató síkját sem tehettem a futómű tartóelemek miatt. A fülke részre egy tetőt ragasztottam be, valamint egy ablakkal kombinált hátfalat. A belteret megrövidítve kapott egy elegánsabb kárpitot meg egy szép színes szélvédőt egy másik kisautóból ideillesztve. Ezzel létrejött az eredeti targa tetősnek a v3.0 változata.
Örülök,
hogy bővült a BMW állományom, méghozzá nem is akármilyen
verziókkal. Tulajdonképpen ez is egy sorozat, mint a színek vagy
kerékváltozatok elhivatott szakértőinek hajszállal mérhető
differenciákkal rendelkező sorozatai ugyanannál a modellnél. Nekem ez a
sor
jutott és ennek különösen örülök. Ahogy elnézem a BMW sort, a
kombi még hiányzik. Vajon kétajtósból lehet kombit csinálni?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése