Renault RE40
(Polistil)
felújítás
A Renault úttörő szerepet játszott a Forma-1-ben a
turbómotorok területén, ez tény. 1977-ben érkezett a cég Forma-1-be, és
forradalmasította a technikát, bebizonyítván, hogy a turbófeltöltős motorok
sikeresek lehetnek ebben a műfajban is. 1983-ra a turbós autók fölénybe
kerültek…
A Renault RE40 az 1983-as Forma-1-es szezonra készült el. Mivel a szívópadlós kialakítást előző évben betiltották, így az autót lapos padlólemezre építették. Megnagyobbított szárnyakat tartalmazott, hogy megpróbálja visszakapni a lehető legtöbb elveszett leszorítóerőt. Az RE40 volt az első Renault alváz, amely teljes egészében szénszálból készült. Az alváz építését Hurel-Dubois szénszál-specialistára bízták, akiknek tapasztalatuk volt az anyaggal kapcsolatban az űrhajózási hátterük révén. Az alváz egyetlen része, amelyet nem az új anyagból építenek fel, egy kicsi, alumínium orrkúp, az úgynevezett "ütköződoboz" volt, amely megkönnyítette a javítást egy kisebb kocc esetén. Az újszerű alvázon a Renault immár tiszteletreméltó Gordini EF1 turbófeltöltős, 1,5 literes V6-os motorja ült és ez volt az első turbófeltöltős motor, amely valaha is megnyerte a Forma-1-es nagydíjat. Hengerenként négy szíjhajtású felső vezérműtengelyt használtak a négy szelep működtetésére. A motor két oldalára egy-egy KKK turbót szereltek. Ezen felül néhány újítást is bevezettek, nevezetesen beépítettek egy diffúzort, amely a kipufogóból származó füstgázokat használta fel teljesítményének növelésére.
A Renault viszonylag konzervatív 640 lóerős csúcs teljesítményadatot publikált az autóról, bár számos alkalommal turbóproblémák vetettek véget Prost vagy Cheever versenyének. Mégis Alain Prost a Renault RE40 volánjánál négy győzelemmel második lett az 1983-as Forma-1-es világbajnokságon.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése